• kajsaliten

vattnet har gått - när kommer värkarna??

vattnet gick imorse kl 9...forsade i omgångar. åkte in på förlossningen för koll, regelbundna värkar men inte så starka så jag skickades hem ett par timmar innan dom ville jag skulle komma in igen. väl där igen hade det lugnat sej rejält, o nu står det typ still!! värkar kanske en gång i halvtimmen bara...blir tokig! vattnet skvätter ut ibland, klart eller lite blodblandat vilket tydligen var normalt...
    nu undrar jag : för er andra som råkat ut för vattenavgång utan värkar, hur lång tid tog det innan värkarna satte igång?? eller måste jag vänta till fredag morgon o bli igångsatt? o vad kan jag göra för att få igång ett regelbundet värkarbete?? detta är jättejobbigt:(

• Svar på tråden vattnet har gått - när kommer värkarna??
  • lia76

Att gå är bra för då skyndar an på.
    Hoppas du slipper bli igångsatt.
    Lycka till

Vecka 40
  • Cia o krabaten

Första gången: 3h
    Andra gången: 2 dygn och 6h (Skulle precis bli igångsatt!)

• snabbavinden

Vet inte om det här kan va till någon hjälp.
    Men när jag var gravid för andra gången så började jag läcka vatten kl 03.00 natten till den 25 nov, det kom lite vatten då och då under dagen, på kvällen så ringde jag till förlossningen och undrade hur länge man skulle gå, dom tyckte att jag skulle komma in. Vi åkte in och dom tog ctg kurva och allt lät bra så dagen efter skulle dom sätta igån mig men det han dom aldrig för jag fick värkar när jag satt och åt frukost 1 tim senare kom vår son ut.

Jag tycker det är konstigt om dom låter dig gå så länge faktist kan ju inte va bra att gå runt utan att ha så mycket fostervatten kvar för mig ville dom ju ha in trots att det bara hade läckt lite.
    Vilket sjukhus tillhör du? jag tillhörde Eskilstuna. Det värkar ju skilja ganska mkt från olika sjukhus.

Lycka till

• Freiya

mitt vatten gick vid kl 12 på dagen och vid 17-tiden började jag få lite småvärkar. kl 05 på morgonen dagen efter var de så staraka att jag fick komma in i förlossningssalen.

• Cia o krabaten

Jag fick besked om att förstföderskor får gå 3 dygn innan de sätts igång, men återbesök 1g/dag fram till dess.
    Annars är det ett dygn.

• NathalieAndersson

Nu blev jag visserligen igångsatt men dom tog vattnet för mig vid 11, värkarna kom inte förän 14.05.
    14.56 vart Neo född

Hoppas du slipper gå för länge utan värkarna bara, nu är ju bebis snart här
    Lycka till
    OM du orkar kan du upp och gå, det kan hjälpa till litegranna, annars vet jag inte

här är det 2 dagar man får gå om vattnet gått, tillgör Karlstad

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • kajsaliten

tack till er alla som har svarat! det känns jättejobbigt faktiskt...att gå omkring o vänta på värkar. känner ju av dom, men dom är inte jättehemska eller så o absolut inte regelbundna.

snabbavinden skrev 2008-08-27 21:48:23 följande:
    Vet inte om det här kan va till någon hjälp. Men när jag var gravid för andra gången så började jag läcka vatten kl 03.00 natten till den 25 nov, det kom lite vatten då och då under dagen, på kvällen så ringde jag till förlossningen och undrade hur länge man skulle gå, dom tyckte att jag skulle komma in. Vi åkte in och dom tog ctg kurva och allt lät bra så dagen efter skulle dom sätta igån mig men det han dom aldrig för jag fick värkar när jag satt och åt frukost 1 tim senare kom vår son ut.Jag tycker det är konstigt om dom låter dig gå så länge faktist kan ju inte va bra att gå runt utan att ha så mycket fostervatten kvar för mig ville dom ju ha in trots att det bara hade läckt lite.Vilket sjukhus tillhör du? jag tillhörde Eskilstuna. Det värkar ju skilja ganska mkt från olika sjukhus.Lycka till
    dom sa på förlossningen att det bildas nytt fostervatten hela tiden så det är ingen fara för bebisen, men jag är själv orolig för det du säger faktiskt! får väl lita på läkarna o barnmorskan...ska föda på södertälje sjukhus, är så nervös!
Svar på tråden vattnet har gått - när kommer värkarna??