• Joleen

Måste man välja mellan bra pris och kvalitet??!! Kläderna går ju sönder!!

Tänk att man måste välja mellan HÖGT pris ELLER DÅLIG kvalitet!!! Blir så less!!

Jag bara älskar ett par byxor från HM, tränar i dom och har dom hemma...har flera likadana par....MEN....dom håller max ca 6 månader i färg, form och i sömmarna!! Hur kan det aldrig slå fel?? VART ska man handla för att få ett någorlunda ok pris men ändå mkt bra kvalitet??! För alla dessa turer med nya likadana byxor från HM, kunde jag ju likagärna köpt färre antal stycken som håller längre tid....men för ett högre pris...

VART handlar ni BRA klädköp????

Till vardags?

Till fest?

Träningskläder?

Underkläder, baskläder?

Ytterplagg?

Puhhhh.......

• Svar på tråden Måste man välja mellan bra pris och kvalitet??!! Kläderna går ju sönder!!
  • Pormoicheia

Handlar i princip bara second hand.

Det som då är av bra kvalité får man billigt och det som är av mindre bra kvalité behöver man så i sin tur inte känna att man spenderat pengar på i onödan.

• Pormoicheia

Inte underkläder eller badkläder dock!

• Ari Gold

Jag tycker oftast det fungerar bra att handla lite dyrare märken på outlets. Då får man kanske ta att det är förra åets modell men gäller det kläder i hyffsat klassisk modell så spelar det ju ingen större roll.

Handlade massor på Boomerangs 70%-på-outlet-priset i våras och de kläderna har hållt otroligt bra. Köpte bland annat ett par capribyxor som jag i princip levde i denna sommar och de ser ut exakt som nya!

Pris och kvalitet går inte alltid hand i hand men i vissa fall är det så att de dyrare märkena håller bättre kvalitet. Second hand är också bra, då kan man verkligen se vilka plagg som håller måttet eller ej och man slipper måndagsexemplar och grejjer som krymper i tvätten.

• Joleen

Toppen tips!!

Handlar ni någonsin märkeskläder till ordinarie pris? Håller de måttet? Bra, ska kolla in både Boomerang och second hand...

• cloudberry79

Jag köper en hel del från Laredoute.. Det krångliga är ju om det inte passar, så måste man skicka tillbaka och byta, fast generellt tycker jag deras kläder håller hög kvalitet och passar bra.

Skillz that Killz 10k+
  • skåne tjej

för min del känns det som om man växt ifrån HM, det var skoj när man var yngre och hade dåligt med pengar.
    Jag förstår många mammor som handlar till sina barn då de snabbt växer ur kläderna.
    Men personligen handlar jag mkt på MQ, det är bra kvalitet och normala priser.

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • Joleen

Cloudberry: Men hur ofta blir det att det ej passar? Kanske får man hålla sig till att handla baskläder, som ej "syns" så mkt om det ej blir perfekt?

Pris och kvalitet?

• cloudberry79

Jag fick hem ett par jeans, en tröja, ett par ballerinaskor och en festtop idag. Allt passade perfekt, men skorna måste jag gå in lite. Har ankfötter, så det är inget ovanligt Iallafall har de väldigt tydliga måttabeller på hemsidan, så är man noggrann och räknar ut sina mått så ska det passa!

Skillz that Killz 10k+
  • Joleen

men blir det inte jättemkt i frakt?

• MrsMurphy

För några år sedan så fick jag nån sorts tilt i huvudet då jag inte ville handla dessa billiga kläder utan skulle satsa på kvalite och märken. Jisses, vad sur jag blev ganska omgående! Kan inte påstå att dom kläderna höll bättre än det vanliga i dom vanliga affärerna.

Undviker doch mycket av det som är på rea riktigt billigt för där är nog det absoluta flertalet av mina nitar. Det handlar ju oftast inte om överdrivet med pengar men det är så irriterande när en tröja helt förändrat form efter en tvätt.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Joleen

Lredoute har ju en svensk sida!! Otroligt!

• skåne tjej
    Joleen skrev 2008-08-28 00:09:30 följande:
    Lredoute har ju en svensk sida!! Otroligt!
    de har mkt snyggt där
    De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • sweetpea

La Redoute har väl haft en svensk sida i säker fem år! Men jag kan inte påstå att jag är nöjdare med dem än med H&M. Jag tycker dock att man lär sig känna igen de saker som kommer att hålla måttet på både H&M och andra lågpriskedjor, och jag har också många plagg därifrån som har klarat sig bra. Ibland köper jag också saker som jag vet kommer att se för eländiga ut efter ett tag, men det kostar ju därefter!

• mrs holiday

Vanliga kläder (dvs ej träningskläder och underkläder) köper jag gärna på MQ. Min erfarenhet är att de håller jämn kvalitet till rimligt pris på sina egna märken såsom Sunshine, Zoul och Stockhlm. De säljer även dyrare "märkeskläder" men det har jag bara köpt någon enstaka gång, så hur de är generellt kan jag inte uttala mig om.

För övrigt upplever jag att billigare klädkedjor är ojämnare i kvaliteten. Har man tur kan man få tag på kanonkläder, men man kan lika gärna råka ut för kläder som tappar färg och form eller går sönder alldeles för snabbt.

Svar på tråden Måste man välja mellan bra pris och kvalitet??!! Kläderna går ju sönder!!