• Sol

Vad är rimligt att betala en hundvakt?

Jag blir tvungen att lämna bort min lilla JR tik några dagar i veckan, ca 6-8 timmar åt gången.
    Tjejen som ska ha henne är 18 år och student.
    Vad tror ni är en rimlig betalning?

• Svar på tråden Vad är rimligt att betala en hundvakt?
  • wellah

100 kr/dag är väl normaltaxa på typ hunddagis, så hälften kanske.... eftersom hon "jobbar svart"...

• Monsa

Är det verkligen inte mer betalt? 8 kr i timmen?
    Klart blir ju mycket på en månad men jag vet faktiskt inte hur mycket det kostar med hunddagis
    Lycka Till!!

• rk00s

Runt 200-300 får man väl ändå ge för att ha hedern i behåll.

• Nattsaga

hälften av 100 kr blir ju bara 50!! 50 kr för en hel dag ( 6-8 tim) låter p åtok för lite. Hade inte jag ställt upp på

• Monsa

Jag tycker 50 kronor för en dag är alldeles för lite.

• angelcry

Vi var borta en vecka och betalade 500 men då matade hon kattera och gjortde rent kattlådan me fast hon hade bara hunden hemma hos sej.

• pratglada tjejen

Hej!
    Jag är själv 18 år(snart) och studerande...
    Jag är hundvakt just nu tillsammans med min syster till två hundar en blandraslabbe och en blandrastax. Fast det är vår faster och kusiners hundar.
    Vi ahr inga pengar så. Vi har fått 150kr att köpa ngt för och pengar som blir över på 600kr efter vi köpt en pool för ca:200-300kr..
    Men det går väl ej att jämföra då det är familj. Men egentligen skulle jag väl vilja ha mer, då det är ett helt veckojobb. Men men
    100kr/dag är väl lagom kanske, beror väl på hur många dagar i streck och under hur lång tid, liksom det får ju bli billigare ju längre dagar i streck det är... Annars kanske 2-300kr som "rk00s" skrev...
    Kram/alexandra

• Karpet

50:- låter alldeles för lite. Det är ju slavlön. Jag tror inte att man kan jämför med ett hunddagis eftersom de ju får betalt från flera olika hundägare beroende på hur många de har hand om.
    Jag skulle nog inte betala mindre än 200:- dagen.

• Monsa

Det blir typ 8,5 i timmen, för sex timmar om jag räknade rätt, bara för att man är 18 så måste man ändå få ordentligt med pengar, jag jobbade heltid när jag var 18 och hade inte råd med några åtta kronor i timmen i alla fall, svårt med rimliga pengar till folk, kanske skillnad om man känner dom väl, då blir det mer symbolisk summa, jag ger kanske på tok för mycket till barnvakt till exempel. 200 för några timmar.

• Karpet

För barnvakt tycker jag nog 50-60 kr i timman är lagom om personen är myndig. Hundvakt känns dock inte som om det är lika krävande eftersom man väl inte är ute och promenerar 8 timmar om dagen eller aktivt sysselsätter hunden. Därför kan man ju som hundvakt pyssla med lite annat under tiden.

• JsN

Vi ger vår studerande hundvakt 50 kr/dag när han har vår hund. Enda skillnaden mot en dag då han inte har hunden är att han inte kan komma och gå som vanligt utan måste kunna ta med hunden. Eftersom han har honom när han sitter hemma och pluggar så ska han ändå inte iväg någonstans, så jobet blir en snabb kissepaus med vovven efter att han ätit (regnar det släpps han bara ut i trädgården)

Han betraktar det som att han får 50 kr för att få sällskap. *ler* Fast då har han bara hunden knappt en dag i veckan.

• AmandaPitkänen

jag skulle dåa ldrig ställt upp för 50 kr dagen! Alltså 8 kr timmen! Nä! 150 kronor minst tycker jag ialla fall...

• merlin

jag tycker att summa helt beror på vad personen gör. är de ute och promenerar och aktiverar hunden 6-8 timmar är kanske över 100 kronor rimligt. men ofta handlar det väl om det som JsN skriver. Nån kort promenad och sedan att hunden är där som sällskap. Ofta får hundvakter pengarna svart och då blir ju 200-300 kr per dag väldigt mycket penagar, som nån föreslog. Vem har råd att betala upp till 6000 i månaden? vara hundvakt är man för man gillar hundar och då får lite pengar för det. Man kan nog inte se det som att man ska försörja sig på det, då får man öppna dagis och ta emot fler hundar.

Vi betalar 80 kr om dagen för en promenad. det blir 1600 i månaden, vilket tär hårt på lönen ska jag säga. Skulle aldrig ha råd att betala flera hundra.

• Karpet

Är det då inte bättre att dra ner på arbetstiden för hundvakten. Hunden kan ju faktiskt vara ensam ett par-tre timmar om dagen så då går ju arbetstiden ner till ca 5-6 timmar och man kan på så sätt betala mindre om man känner att det blir för dyrt.

• Sol

Efter att jag pratat med tjejen igår kom vi överens om 70 kr per dag. Hon kommer ha hunden 6-8 timmar per gång ca 3 gånger i veckan.

• emmye

om hon ska hunden hela dagen så tycker jag minst 150 kr....
    vi har en som går ut med våran hund en timme om dagen två ggr i veckan hon får 100 kr...

• zikoriat

Någonstans mellan 50-100 kr är ju helt rimligt om hunden bara är med henne om dagarna. Det är ju inget hårt arbete direkt. Antar att hon inte ska vara ute och _promenera_ hunden i 8 timmar....? Det handlar ju inte om ngt som tjejen ska försörja sig på.

På hunddagis kostar det mellan 150-200 kr per dag (har jobbat på hunddagis i 8 år, slutade förra året) men då innefattar det 2 långpromenader, lek med andra hundar i rastgård el dyl, plus att de pengarna skattas. Går inte att jämföra mao.

Jag betalade en 15årig hundvakt 50kr/ca 4 timmar förut då hon passade min valp.

• Izabelle

Min kusin 20 år passade en hund 5 dagar i veckan och han fick 1000 kr i månaden.

Svar på tråden Vad är rimligt att betala en hundvakt?