• Tuffelisa

Molo eller PoP ? Vinteroverall!

Hej! Står nu inför valet av vinteroverall och har svårt att välja mellan molo och po.p.
    (hade po.p förra året men aldrig testat molo)
    Tycker att en är snyggare än den andra men vill ändå köpa den som är "bäst" för barnet. Alltså vattentät, varm, men ändå inte för varm och andas.
    Skulle ni som har/har haft molo och helst både molo och po.p kunna lämna lite synpunkter?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Molo eller PoP ? Vinteroverall!
  • Stargirl

MOLO för att POP är så himla tråkiga och vanliga.
    Vi har haft MOLO och POP och tycker att de är likvärdiga i vattentäthet och i funktion men Molo´s overall är så mycket snyggare.
    Molo är inte ngt jag skulle köpa till ett välidigt litet barn då Molos overall invändigt är det lite mindre gild i då den är fleece fodrad. Men annars är den likvärdig.

*~Bugaboo RULES~*
  • Tuffelisa
    Stargirl skrev 2008-08-28 09:00:02 följande:
    MOLO för att POP är så himla tråkiga och vanliga. Vi har haft MOLO och POP och tycker att de är likvärdiga i vattentäthet och i funktion men Molo´s overall är så mycket snyggare.Molo är inte ngt jag skulle köpa till ett välidigt litet barn då Molos overall invändigt är det lite mindre gild i då den är fleece fodrad. Men annars är den likvärdig.
    Jag tänkte ha den till en 2,5 åring är det för litet?
    Det lutar åt en Molo då jag är lite trött på förra årets röda po.p overall, då vi hade både vinteroverall och en skaloverall som var likadan
  • oOrosamarängerOo

Jag skulle absolut rek molo till 2½-åring, och nu finns dessutom molos overaller i baby/småbarnsvarriant. De har dubbla dragkedjor och är rörligare för litet barn.
    Varit jättenöjd med molo, men har även po.p overaller till barnen som varit bra de oxå, fast lite tristare. Köpte en till molo overall förra v, regnbåge såå fin

• Maria och Måns

jag funderar också på molo, har haft pop men årets färger är så tråkiga....

• Cat82

funderar oxå på en molo men kan inte riktigt bestämma mig.....

• Manu

Var e bäst att köpa Molo i Sthlm? Tacksam för tips.

• SmillasMamma

Hej,
    Har du testat Helly Hansen? Kvalitetsmässigt helt överlägset både Molo o PoP. Billigare dessutom. Jag såg den idag i den galet fina butiken Annorlunda Små, som ligger i Sollentuna där jag bor. Helly Hansen har 2 varianter - en standard som har 10,000 vattenpelare (att jfra med Molo´s o PoPs 5000), den kostar 998:-. Hellys värsting kostar 1450, men då får man avtagbart fleecefoder på insidan och vadderade knäskydd, ungefär som snickarna har ni vet. I den affären finns också Molo förstås, men de kan du säkert redan. Den randiga är ju sååååå snygg.

• oOrosamarängerOo
    SmillasMamma skrev 2008-08-29 23:48:05 följande:
    Hej,Har du testat Helly Hansen? Kvalitetsmässigt helt överlägset både Molo o PoP. Billigare dessutom. Jag såg den idag i den galet fina butiken Annorlunda Små, som ligger i Sollentuna där jag bor. Helly Hansen har 2 varianter - en standard som har 10,000 vattenpelare (att jfra med Molo´s o PoPs 5000), den kostar 998:-. Hellys värsting kostar 1450, men då får man avtagbart fleecefoder på insidan och vadderade knäskydd, ungefär som snickarna har ni vet. I den affären finns också Molo förstås, men de kan du säkert redan. Den randiga är ju sååååå snygg.
    Helly hansen har trots 10000 ( och gränsen går vid 3000) utlovade mot vattentäthet fått underkänt och dåligt på riv o slitstyrka.

Molo overallerna har aldrig blivit blöta igenom, och väldigt bra riv o slitstyrka måste jag säga.
  • Snöi

Jag var inne i en butik igår, de skall få in Molo, hon sade att Molo skall ha fått riktigt bra i Vi föräldrars test i år, det som kommer i nästa nummer...

• Tuffelisa

Nu har jag KÖPT
    Det blev en Molo

Manu skrev 2008-08-29 20:14:16 följande:
    Var e bäst att köpa Molo i Sthlm? Tacksam för tips.
    Jag köpte min på Gucce.se i Sundbyberg, men den finns också på matadorkids.se, det är de butikerna jag känner till som ligger på min sida av stan
  • Frida 84

Hejsan alla molo fantaster... Har en helt ny molo overall (special utgåva) i stl 92 som tyvärr är förstor för min son. Om någon är intreserad av att köpa den så är ni välkommna att kontakta mig Pris endast 645 + fralten på 55 kr. Nypris 1200 kr. Mvh Frida

Svar på tråden Molo eller PoP ? Vinteroverall!