• tvontheradio

Spraymåla köksmöbler

Hej hopp alla hemmafixare!

Vi ska måla om sex stolar och ett bord med iläggskiva här hemma, och jag tänkte spraymåla med graffitifärg (billigast, smidigast) Nu undrar jag bara om någon anna kanske har erfarenhet av sprayade möbler sedan förr. Det här med rinningar kan jag räkna ut själv, men hur viktigt är förarbetet? Tvätta av kan jag gå med på, men att behöva slipa upp dom? Det känns väl lite... jobbigt? Eller?

• Svar på tråden Spraymåla köksmöbler
  • Aangie

Jag har en spraymålad skänk. Det är typ svart färg med silver stänk i!
    Blev jätte bra, inte helt färdig än men i stort sett.

Säg till så får du en bild!

Sen är den slipad men jag tror att lite sandpapper kan räcka!

• saltflingan

Förarbetet är det viktigaste, slarvar man där blir resultatet därefter. Jag skulle både ha tvättat och slipat.
    Hoppas att det blir bra!

• oxytocin

Det är viktigt att rugga upp ytan ordentligt innan. Jag har slarvat en gång, men det fick jag ångra. Och så tvätta av efter slipningen.

Vad är grafittifärg? Blir det som lack?

• tvontheradio

nää, det är sprayfärg. vanlig. fast mycket mycket billigare. plus att det finns 200 olika nyanser att välja på. gå in på www.highlights.se

jag såg nämnligen på äntligen hemma en gång när isabelle skulle spraya möbler rosa, då gjorde hon ingenting med dom innan.

för färgen blir ju liksom inte så tjo0ck när man sprayar, vill inte att slipningen ska synas igenom isf...

• oxytocin
    tvontheradio skrev 2008-08-28 22:40:47 följande:
    nää, det är sprayfärg. vanlig. fast mycket mycket billigare. plus att det finns 200 olika nyanser att välja på. gå in på www.highlights.sejag såg nämnligen på äntligen hemma en gång när isabelle skulle spraya möbler rosa, då gjorde hon ingenting med dom innan.för färgen blir ju liksom inte så tjo0ck när man sprayar, vill inte att slipningen ska synas igenom isf...
    Sprayar man utan att slipa håller det nog inte så bra. Och man bör nog köra med lackfärg skulle jag tro. Om man vill ha ett hållbart resultat. Bryr man sig inte om färgen åker efter några dagar/veckor spelar det ingen roll såklart.

Såg på Äntligen hemma när Lou Lou eller vad hon heter spraymålade direkt på krom. Det lär inte ha hållt särskilt länge...
  • tvontheradio

graffittifärg blir ju blank, och är nog starkare än vanlig färg. man kanske borde testspraya nåt först...

Svar på tråden Spraymåla köksmöbler