• Sara25ma

    klädsel vid borgelig vigsel!!

    Ni som har gift er borgeligt.. vad hade ni på er??


    Måånga svar vill jag ha!!!!

  • Svar på tråden klädsel vid borgelig vigsel!!
  • TessaS

    Jag hade en enkel vit klänning, köpt på Bridaloutlet.
    Var egentligen en mammaklänning, men det var en av de få som jag hittade som jag faktiskt gillade.

  • Nyfiken gul

    inte jag själv men min bror gifte sig borgerligt liksom mina föräldrar (själv är jag gift i kyrka) ..

    både min bror o hans fru och våra föräldrar hade riktig bröllopsklädsel med brudklänning, slöja, tiara och brudbukett och brorsan/pappa hade en fin kostym.

    både min bror o våra föräldrar gifte sig i ett stort rådhus så kläderna kändes inte alls felplacerade.


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul
    Michisen skrev 2008-08-28 10:25:58 följande:
    Vi hade på oss det här:
    Fina ni var!!
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Sara25ma
    Michisen skrev 2008-08-28 10:25:58 följande:
    Vi hade på oss det här:
    Ja det va jätte fint.. :) Problemet är att jag inte gillar klänning.. *suck*
  • Åsa Ystad

    Jag hade en vit linneklänning. Inte en brudklänning, men ändå finklätt. Maken hade kostym.

  • Michisen
    Nyfiken gul skrev 2008-08-28 10:27:31 följande:
    Fina ni var!!
    Tack!
    Kom på att jag kanske skulle skriva var kläderna kom ifrån med - jag köpte klänningen från 4mom.se och Leo köpte sin kostym på Dressman, helt enkelt. :)
  • Pshevil

    Jag hade lång vit festklänning (tänk 40-tals glamour..) och uppsatt hår i sextiotalsfrisyr med mammas gamla slöja och brudbukett
    min man hade mörkgrå kostym med svart skjorta och grå slips
    vi gifte oss borgerligt på ett slott

  • Sara25ma
    Michisen skrev 2008-08-28 10:30:01 följande:
    Tack! Kom på att jag kanske skulle skriva var kläderna kom ifrån med - jag köpte klänningen från 4mom.se och Leo köpte sin kostym på Dressman, helt enkelt. :)
    Jag jobbar på Dressmann så en snygg kostym ska jag nog kunna hitta
  • Michisen
    Sara25ma skrev 2008-08-28 10:28:07 följande:
    Ja det va jätte fint.. :) Problemet är att jag inte gillar klänning.. *suck*
    Det är ju det som är så bra, man kan ta vad man vill ha på borgerliga bröllop. Har du sett SATC-filmen, när de gifter sig i slutet och Carrie har på sig en vit dräkt helt enkelt?
    Och gillar man inte kjol heller så går det ju utmärkt att ta på sig ungefär vad som helst som man är bekväm i.

    Har ett par bekanta som gifte sig till tonerna av en Judas Priest-konsert, båda hade på sig trasiga jeans och Judas Priest-T-shirts.

    Själv ville jag nog vara lite mer finklädd den dagen, men vigselförrättaren hade inte ens höjt ögonbrynet för deras val av klädsel.
  • Liz B

    en väldigt enkel vit långklänning o killen hade en vanlig svart kostym o vit skjorta ej slips det vägra han då det var första ggn han hade en kostym på sig ha ha

  • Spegellandet

    De jag känner som gift sig borgerligt har klätt sig precis som de som gift sig kyrkligt. Själv kommer jag att köra på en hellång benvit klänning med stor tyllkjol nästa sommar, oavsett om min blivande och jag bestämmer oss för det ena, eller andra vigselsättet.

  • Nyfiken gul
    Sara25ma skrev 2008-08-28 10:28:07 följande:
    Ja det va jätte fint.. :) Problemet är att jag inte gillar klänning.. *suck*
    well.. det finns ju dom som gifter sig kyrkligt i byxdress så det är väl inget problem anser jag...

    en skolkamrat till mig gifte sig pampigt med jättekyrk-bröllop  i vit satindress med bootcut-byxor och korsettliv och ovanpå det en spetstunika. En uppsatt frisyr med pärlor i håret och traditionell brudbukett. Maken hade vit kostym. Dom var jättefina!!!
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • TessaS

    Vit kostym då? Jag hade allvarliga funderingar på det eftersom jag inte är klänningsälskare heller.
    Tror jag sett en snygg benvit kostym på LaRedoute...?


    Sara25ma skrev 2008-08-28 10:28:07 följande:
    Ja det va jätte fint.. :) Problemet är att jag inte gillar klänning.. *suck*
  • meic

    Jag hade vita jeans, och en omlott-top till med lite längre band i knytningen i midjan, trekvarts-ärm

  • mamma till Alexander

    Jag hade en enkel vit klänning från kappahl, slutade lite ovanför knäna och min man hade kostym

  • gealach
    Michisen skrev 2008-08-28 10:32:11 följande:
    Det är ju det som är så bra, man kan ta vad man vill ha på borgerliga bröllop.
    Man kan ha vad man vill vid en kyrklig vigsel också, man kan gifta sig i kyrkan och ha jeans på sig... Enda skillnaden mellan kyrklig och borgerlig vigsel är ju huruvida man blandar in religion eller inte.
Svar på tråden klädsel vid borgelig vigsel!!