• Zharlotte

Ni som känner av er ägglossning, hur känns det?

Jag testade med äl-stickor denna gång och fick utslag i förrgår och igår. Igår hade jag tok-sjukt i magen, på vänster sida. Jag googlade lite och hittade bara en massa om inflammationer, men jag hade ingen feber. Idag känner jag dock av lite feberstegring, men ont i magen är borta! Försökte ringa arbetshälsovården men hon är anträffbar först på måndag kl.8.

Nån som brukar reagera starkt på sin ägglossning?

• Svar på tråden Ni som känner av er ägglossning, hur känns det?
  • saltflingan

Jag brukar få ömma bröst och bröstvårtor några dagar innan och på äl-dagen så får jag som mensvärk och ibland må lite illa. Ganska typiskt egentligen att man ska må som sämst när man ska sexa som mest.

• Zharlotte

Jo det gick absolut inte att ha sex, det gjorde så förfärligt ont!

• malla7

Får ont långt ner i magen..som om "allt" ska ramla ut, kan nästan bli som kramp. Kommer plötsligt och försvinner efter en dag eller så.

• Sessilou

olika från månad till månad. Brukar få skitont....som kramp, eller knip mera.
    Det hugger till ibland när ägget lossnar. Då skär det som en kniv inuti.
    Sen är magen svullen, brösten gör ont, humörssvängningar ...pms helt enkelt! Svettas oxå..blir varm och anfådd för minsta lilla.
    men allt det är är nog individuellt...och för mig varierar det från månad till månad.

There is no spoon=)
  • Cissi71

Jag får ont främst på höger sida i magen, långt ner. Det gör mer eller mindre ont i 5-6 dagar. Man kan inte sätta sig ner hastigt för då gör det skitont.... Brukar samtidigt få ökad flytning som är "trådig".

• Lilldusan

jag brukar få fruktansvärt ont i magen ett par dagar (brukar beskriva det som om jag får en kniv i magen) en skarp vass smärta men den kan försvinna lika fort som den kom.

• Tinadeluxe

jag brukar få ont på någon sida i magen eller typ vid sidan nere vid höften..vet inte hur jag ska förklara. Kan kännas som mensvärk ibland med o ibland känner jag ingenting. Finns ju ÄL stickor man kan prova från o med dag 10 o frammåt till ÄL. Finns att köpa billigt på nätet.

• Alexandra84

Jag får väldigt kraftig mensvärk med hugg liksom...

~*~ Lycklig mamma till två ~*~
  • Alexandra84

Ja och så äckliga flytningar med.

~*~ Lycklig mamma till två ~*~
  • Käärleksbarnet

jag känner av min äl, ena månaden på vänter sida och den andra månaden på höger..brösten växer lite och är ömma,EXTREM trötthet,sover 13 timmar per dygn under den perioden och även genomskinliga trådiga flytningar.

Svar på tråden Ni som känner av er ägglossning, hur känns det?