v.10 och så ont i huvudet...?
visst har man haft huvudvärk i sina dagar men inte så att man mår illa...fruktansvärt. Minst en gång varje dag får jag sådan huvudvärk. Kan de bero på graviditeten? annat?
visst har man haft huvudvärk i sina dagar men inte så att man mår illa...fruktansvärt. Minst en gång varje dag får jag sådan huvudvärk. Kan de bero på graviditeten? annat?
hejsan, jag har oxå haft ont i huvudet nästan hela tiden, är iv18 i morgon, jag tror det är spänningar.
hej.okej. så fruktansärt jobbigt. få hoppas att der ger med sig med tiden. Hur mår du annars?
Jag måste dricka MYCKET vatten för att inte få huvudvärk. Dricker en liter vanligt vatten plus måltidsdryck nu när jag är gravid (nu i v.19).
Järnbrist kan ge huvudvärk, trötthet, koncentrationssvårigheter.
Sömnbrist ger mig också huvudvärk.
Men ring din BM och kolla vad som kan vara orsaken i ditt fall!
hej igen, annars mår jag ganska bra just nu, bara nästäppa och trög mage. hur är det med dig? har du jobbigt med illamåendet oxå?
jag är oxå sjukt nervös inför ul, men jag har lovat mig själv att om allt är bra då så ska jag njuta av min graviditet. hade oxå problem med varm mat i början, nu äter jag som en galning istället, hahah kram o lycka till
Hej!
Jag är i v. 9 och har en blixtrande huvudvärk som kommer och går. Min bm sa att det är vanligt att man har det i början av grav. det beror på östrogenet.... Det är bara att vänta och hoppas att det ger sig!
Jag är i v.20 och har stora problem med huvudvärk. Till viss del är det just pga graviditeten med alla hormoner och så men man ska inte gå runt å ha ont i huvudet för länge. Går det inte över om ett par veckor måste du kolla upp det. Jag har precis blivit ordinerad niferex som jag ska ta tillsammans med c vitamin, just pga av mitt låga hb värde. Ska även till läkare nästa vecka och kolla upp det hela närmare. Huvudvärk kan vara ett tecken på järnbrist. Vilken vecka är du i? Ofta behöver man inte extra järn i början av graviditetn utan då beror huvudvärken mest på hormoner
jag är i v 7 och har med haft mycket huvudvärk hoppas att det ger med sig.
Vet inte hur länge du har haft ont i huvudet men jag har haft det så gott som varje dag i 4 veckor... En riktigt jobbig huvudvärk som börjar nere i nacken. Idag gick jag till en naprapat eftersom jag misstänker att det är spänningshuvudvärk (börjar bli desperat över att få bort vad-det-nu-än-är-för-huvudvärk)och redan nu känner jag hur mycket bättre jag mår. Ska dit två ggr till och hoppas att det försvinner helt under den tiden. Har aldrig gått till en naprapat tidigare men hon var jätteduktig och försiktig så det är ett tips till alla er med huvudvärk därute!
min sitter i tinningarna och över pannan. Det måste va spänningshuvudvärk, östrogenet eller vätskebrist... jag behöver dricka mer för jag är törstig hela tiden men man orkar ju inte springa å dricka stupi ett.
jag fick migränhuvudvärk i typ v12, fick då höra av en bekant att det kunde ha med järnet att göra så jag började äta 1-2 hemofer(järntabletter) om dan och vips var det borta! Kan ju vara värt att prova, inte farligt iaf!! Jag har ätit järn ända sen dess(v29 nu) och inte haft nå huvudvärk!
=)