• fridanystrom

Någon som arbetat som croupier?

Hejsan jag undrar lite om att arbeta som croupier, vad tyckte ni själva om att arbeta med det yrket? Hur var lönen? Var det svårt att lära sig? Tack på förhand :)

• Svar på tråden Någon som arbetat som croupier?
  • BeccaStina

är du bra på matte så är det inte särskillt svårt att lära sig, lönen är inte bra, iallfall inte där jag var, mjag jobbade kvällar och nätter både på vardagar och helger oc hade 72 kr i tim oavsätt när det var

• Miss Lau

Jag har jobbat som det ett par år. Trivdes jättebra och det är inte speciellt svårt att lära sig (även om det känns så i början!). Men det är en fördel om man inte är helkass i matte.

Nu är det ca 7 år sedan jag slutade men min lön då var rätt dålig, ca 100 kr/timmen + ob (vi hade 11 kr/timme fram till kl:00 och 25 kr/timme efter kl:00). Förhoppningsvis har lönen höjts endel!

• Oktober Längtan

har jobbat som croupier, jag trivdes bra. Jag är KASS på matte, men det gick bra att lära sig. Efter ett tag slutar man räkna för man vet vad alla kombinationer av kort blir. Jag jobbade 6 pass i månaden á 5 timmar och fick ut ca 4000 kr.

• Pumanprinsen

Jag har arbetat som Croupier/P-chef i 7 år!
    Man behöver inte vara bra på matte bara ha sifferminne och kunna summera snabbt.
    Lön kan variera men är oftas en kombination på timlön och provision.
    Anställda hade en lön på 80kr timmen och provision, 10% från tusenkronor. Dock var detta för 4 år sedan och har kanske gått upp något.

• Miss Lau
    Pumanprinsen skrev 2008-08-29 13:24:23 följande:
    Anställda hade en lön på 80kr timmen och provision, 10% från tusenkronor.
    Det upplägget hade jag gärna haft, med tanke på vilka summor vi håvade in på mitt jobb

Jag har jobbat hos två olika större bolag i Sthlm där ingen hade provision.
  • Pumanprinsen

Nä jag klagade inte, hade till och med 10% från första kronan då jag va p-chef
    Tjänade bra med pengar..

Miss Lau skrev 2008-08-29 13:27:54 följande:
    Det upplägget hade jag gärna haft, med tanke på vilka summor vi håvade in på mitt jobb Jag har jobbat hos två olika större bolag i Sthlm där ingen hade provision.
Svar på tråden Någon som arbetat som croupier?