• Night Angel

Hjälp mig med en enkel billig efterätt!

Ska bjuda på afrikansk kycklinggryta  på söndag och vill även bjuda på nån god efterätt med...
    Vll inte ha fruktcoctal,enbart glass,kladdkaká eller chokladpudding..

Funderade på att slänga in i ugnen..skivad banan,plommon.jordgubbar/hallon,kiwi och riven choklad uppe på..men hur länge ska det i så fall vara i ugnen och vilken grad.?

Alla tips på efterätt är välkommna

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Svar på tråden Hjälp mig med en enkel billig efterätt!
  • flingus

Gör en god smulpaj det är alltid gott

• lurksmulan

Ta ett par digestivekex och krossa i botten av ett glas. Släng på lite hallon och toppa med Kesella vanilj.
    Supergott och enkelt!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Night Angel
    lurksmulan skrev 2008-08-28 14:59:58 följande:
    Ta ett par digestivekex och krossa i botten av ett glas. Släng på lite hallon och toppa med Kesella vanilj. Supergott och enkelt!
    oh det lät ju jättegott
  • tj0rvig

Jag gjorde för någon vecka sedan en efterrätt till min mamma som tog slut i ett nafs
    Vispad grädde blandas med Kesella vanilj, rör ner hallon&blåbär o det är klart Suuupergott!
    Låt bären "rinna av" lite innan du rör ner dem

• cilla67

Om man vill kan man byta ut chokladen i Gino och ta creme fraiche som man blandar i lite florsocker i - supergott!

• saknad  längtan

läst visst inte det du inte ville ha,,sorry..

jag brukar göra en god äppelpaj, vailjsås, marsansås,,    (så bra för den innehåller inget margarin i pajen, bara att smörja formen me..

har även använt rabarber /jordgubbar ihop..(kanongott,,

• Laire

Fluff är gott (och lite lyxigare än chokladpudding om man gör på annat än vanlig mjölkchoklad), 180 g choklad (after eight, mars, dumle, center etc) smältes i 3 dl grädde. Låt stå i kyl över natten och vispa upp så det blir som mousse. Servera varvad med hallon och lite grädde i glas.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Linda365

Pannacotta! Billigt,enkelt och kan göras dagen innan. Jag brukar göra med Maraboudajm smak toppa med halvtinade hallon, mycket uppskattat kan jag säga.

• Night Angel

äh jag har kommit på vad jag ska göra nu..de ha rätt billiga frysta jordgubbar på willys denna veckan så jag ska göra en smarrig jordgubbspaj och vaniljglass till den

• Mamsingen

Jag skulle gärna vilja ha receptet på den afrikanska kycklinggrytan... tack.

Svar på tråden Hjälp mig med en enkel billig efterätt!