• Klant och Fjant

Bra privatläkare i Landskorna??

Någon som kan rekomendera någon bra privatläkare i Landskrona eller i närheten?

Har bråkat tillräckligt med Barnmot. i Landskrona med sonen nu.
    Är så trött på en viss läkare där och hennes bemötande och att hon försvårar och fördröjer sonens allergi/astma utredningar.

• Svar på tråden Bra privatläkare i Landskorna??
  • Klant och Fjant

Någon som har erfarenhet av Citykliniken?

• Kyanita

Jag har hört väldigt gott om Citykliniken. Min väninna går där med sin son som har astma. Får jag fråga vilken läkare det är på Barnmot?? Har träffat en läkare där 2 ggr i 2 olika ärenden med 2 olika barn och hon hade vääääldigt konstiga ideer!!

• Klant och Fjant
    Kyanita skrev 2008-08-29 21:58:10 följande:
    Jag har hört väldigt gott om Citykliniken. Min väninna går där med sin son som har astma. Får jag fråga vilken läkare det är på Barnmot?? Har träffat en läkare där 2 ggr i 2 olika ärenden med 2 olika barn och hon hade vääääldigt konstiga ideer!!
    Amelie eller nåt heter hon.
  • Kyanita

Ok, jag har hon Palm.... Har ganska knäppa ideer. Fick en utskällning för min son som har högfungerande autism är sängvätare och att man kan minsann träna bort laktosintolerans genom att ge getmjölk!! Fick henne till lillen oxå. Hans tungband har inte släppt så han kan inte göra vissa ljud eller ens räcka ut tungan. Men hon tyckte inte  att man ska göra nått. Han får tydligen lära sig leva med det. Roliga läkare det finns!!

• Klant och Fjant

Hon låter nästan som den läkare sonen har!

Har varit hos henne först för att jag misstänkte att sonen är laktosintolerant (jag är det själv). Han var då 2 år och aldrig varit bra i magen. Men enligt henne var det inget oroande, och att jag var laktosintolerant hade inte med saken att göra...
    Först så sa hon att barn under 6-12år inte kan vara det. Men att dom gjorde ett blodprov för att jag ville. Det visade inget, men vet inte vad dom testade heller.
    Inget intyg eller något till dagis. Utan vi skulle äta som vanligt.
    Men jag körde en laktosfri diet till oss, som jag egentligen ska ha. Och han blev bra. 3 veckor senare har jag telefontid och sa detta. Då fick jag ett intyg till dagis iaf. OCh sen på återbesök på våren.
    Sonen had evarit bra i magen under hela tiden nu. Då sitter hon och säger att det är ovanligt att så små barn är laktosintoleranta och att det är egentligen något annat dom inte tål. För att det gå mode i diagnosen nu för föräldrarna!!!
    Men hon tog ett blodprov till nu, där dom skulle testa alla fördoämne.
    1 månad senare fick jag svar: Han har genen för laktosintolerans!
    Men, hon kunde inte ge sig än. Utan nu säger hon att det först bryter ut när han är tidigast tonåring!! Men fick ett intyg till dagis iaf.
    Ett halvår efter jag var på första besöket...

Och under våren fick sonen även diagnosen Infektionsastma av vår familjeläkare. Och hon skickade remiss till barnmott. för att kolla så han inte hade några allergier, utesluta vanlig astma. För han hade problem med rosslig andning 5 veckor efter intensivkur med nebunette.
    Och det var det besöket vi var på nu i veckan.
    Vi hade en remiss på allergitest. Fick hon här läkaren igen.
    Jag fick sitta och försvara varför vi hade fått remissen! Hon ville inte ens testa honom först. Men eftersom det var våren/försommar han hade haft mest problem så gick hon med på att testa för pollen. Så hon testade honom med pricktest för björk och gräs...
    Och hon satt och sa surt rakt upp i ansiktet på en att barn tycker ju inte om att göra pricktestet, och att det gör faktiskt ont! Precis som om jag gjorde det för nöjes skull!

Dvs, hon gick emot den remiss vi hade fått! Och kan ju tillägga att sonen satt helt lugn och tittade nyfiket på under pricktest utan att säga nåt!

Vi hade henne på 1½års kontrollen på BVC med, och då hade sonen fortfarande problem med sin läkarskräck (den har i stort sett försvunnit idag). Så han satt i mitt knä och skrek hysteriskt. Och hon satt och bad honom att stapla klossar och peka ut kroppsdelar. Hon var irriterad över at han bara skek och att jag inte kunde få tyst på honom. Och sa surt att nu kunde hon ju inte lyssna på hans lungor. Och att nu var hon ju tvungen att lita på mina ord, och så skulle det inte gå till.
    Ingen som helst respekt för att han hade läkarskräck och haft det sen han var med om en olycka när han var 11 månader.

Ursäkta långa svaret....

• Kyanita

Haha, hon lät ju oxå riktigt rolig eller INTE!! Min 11- åring fick diagnosen laktos- intolerant när han var 20 månader...  Hoppas att du får tag i en bra läkare! Och om du hittar någon bra, kan du berätta för mig så jag kan gå dit med mina också??

Kram Kyanita

Svar på tråden Bra privatläkare i Landskorna??