• Baby M

Vi som väntar bebis/baby med african heritage.. (svenska/english)

Tänkte det kunde trevligt för oss som väntar bebis med afrikanskt ursprung att samlas och byta tankar och eventuella erfarenheter. Själv är jag en mix av Sverige och Sierra Leone (västafrika), och väntar mitt första barn med BF 23 mars -09. Barnets pappa, min man, är från Gambia (också västafrika).

I thought it would be nice for those of us who are expecting a baby with african heritage to get together and share our thoughts and maybe experiences. Me myself am of swedish and Sierra Leonean heritage, and I'm expected to deliver on the 23rd of march -09. My baby daddy, also my husband, is from the Gambia.

• Svar på tråden Vi som väntar bebis/baby med african heritage.. (svenska/english)
  • K24yrs

hej jag är själv fran afrika min man dock inte svensk utan fran trukiet väntar var 3de barn
    (fast antar jag inte tillhör i den grubben)jag mennar ingen av oss är svenskt sa, men men vill bara svara

• K24yrs

grattis till pluset förresten

• Baby M

Klart du tillhör gruppen Alla med barn med ursprung är välkommna. Vart kommer du ifrån?

Och tack för grattiset! Grattis själv!

• Lunen

jag är visserligen från sverige, men min sambo (barnets pappa) är född och uppvuxen i guinea (conakry) i västafrika.

BF är beräknat till 12 mars -09, men jag tror att det kommer ändras till nån vecka senare när de gör UL, då min menscykel är rätt lång.

verkar som att vi kommer få ungefär samtidigt alltså!

• Baby M
    Svar på #6
    Hihi.. kul att du hittade hit

Coolt att vi har BF tätt också! Vart bor ni i detta avlånga land?
  • Lunen

jag bor i en närförort i södra stockholm (är även uppvuxen i sthlm).

BabyM, var bor du?

K24yrs, var i afrika kommer du ifrån?

• Baby M

Lunen:

Okej, en riktig sthlmare alltså Själv är jag född och uppvuxen i Göteborg med omnejd.

• K24yrs

Baby M & Lunen jag är fran somalia

Svar på tråden Vi som väntar bebis/baby med african heritage.. (svenska/english)