• SandramedS

Parfymfritt eller vanligt tvättmedel/sköljmedel??

Ja nu är det inte många veckor kvar så jag har börjat titta igenom alla kläder m.m. och tänkte tvätta lite i helgen, ska man ha parfymfritt eller vanligt till den lille vi väntar på??

Hur gör/gjorde ni??

• Svar på tråden Parfymfritt eller vanligt tvättmedel/sköljmedel??
  • Dinga

Väntar också en liten om några veckor och har börjat använda parfymfritt tvättmedel och sköljmedel till allt. Lite tråkigt att inte få samma goa lukt av den rena tvätten, men har hört att det är bäst att använda parfymfritt.

• Nostalgity

Parfymfritt är att rekomendera, då bebisar kan vara känsliga mot lukter. Samt att man rekomenderar att inte ha parfym på sig då bebisen är liten. Om man använder parfymerat kan bebisen få klåda och röda utslag utav tvättmedlet/sköljmedlet =)

• Fru Indosaurie

parfymfritt, när man är i tvättstugan så STINKER det av sköljmedel, jag får huvudvärk så vad ska en liten bebis få. usch.

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • S0lstråle

Jag tvättar alltid med parfymfritt tvättmedel, men använder gärna parfymerat sköljmedel. När sonen var bebis så bytte jag dock ut även det mot parfymfritt i början... efter ett tag började jag dock testa lite med parfymerat och eftersom det gick bra kunde jag byta till det efter ett tag. Kommer göra likadant med liten som väntas nu, även om jag gillar mina parfymerade sköljmedel

• Nikas

Jag tänker inte chansa, det är ingen big deal för mig att ha ett eget tvättmedel till lillen som komma skall...

Så jag köpte det många rek. att man skall tvätta bebisens kläder, filtar, lakan i, och det är NEUTRAL flytande tvättmedel, och NEUTRAL sköljmedel.

• Kajak

Vi använder Grumme Tvättsåpa.

Vi är nöjda med den.

• dj zap

Ja för min del är det självklart att ha parfym fritt.
    Då jag är hyper alergisk av vissa tvätt medel. Och detta kan även påvärka bebisen om det är parfymerat vilket gör att de KAN bli alergiker för tvätt medel även dem.
    Min svär mor kör tyvärr med parfymerat hemma så jag kan inte låna någon handduk eller liknande av henneLedsen

Har haft dena alergi hela mitt liv. Inga roliga reaktioner man kan få måste jag seja...
    Äta medisiner en hel vecka efter att alergin brutit ut är inte skoj.....

Så här hemma använder vi VIA och har Comforts oparfymerade skölj medel.
    Tänk vad baby kläder doftar gott när de får framhäva sin egna doft i kläderna Flört

Så jag hoppas att alla tänker sig för 1 å 2 gånger innan för lilla bebisens skull.
    Lycka till!

* Lone 2005 * Ida 2007 * BF 18 December *
Svar på tråden Parfymfritt eller vanligt tvättmedel/sköljmedel??