-
-
Svar på tråden Någon som kan säga vad detta är för utslag??
-
Ingen som känner igen utslagen???
-
JaAg har ingen aning tyvärr...
Ser dock inte så "farligt" ut...avvakta och se om dom försvinner annars får du väl kontakta sjukvårdsrådgivningen...
-
precis så får jag när jag bränner mig på brännässlor
-
Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..
Men jag kan ju inte säga säkert att det är det. -
Det var min första tanke också men om han precis vaknat borde han ju inte ha bränt sig...om mamman inte bäddat i brännässlorVäntar på nr 2 skrev 2008-08-29 10:50:13 följande:precis så får jag när jag bränner mig på brännässlor
För så där ser ju utslagen ut bara i början nån timme efter man bränt sig och dom är ju borta efter några timmar...(i alla fall på mig) -
ser ut som nässelutslag men de brukar klia.... så jag vet inte ha koll på det och avvakta och se om det blir mer eller mindre. är inte jefra sjuksköterska? hon kanske vet...
-
ok tack. jaa det ser ju inte farligt ut, så tänkte avvakta.denna där skrev 2008-08-29 10:49:03 följande:JaAg har ingen aning tyvärr...Ser dock inte så "farligt" ut...avvakta och se om dom försvinner annars får du väl kontakta sjukvårdsrådgivningen...
men man är ändå nyfiken . jätte konstigt...jaa jag tänkte på nässelutslag. men läste på vårdguiden där står de hur det kan uppkomma, men harinte utsatt honom för något som kyla, värme direkt eller ätit något konstigt.Väntar på nr 2 skrev 2008-08-29 10:50:13 följande:precis så får jag när jag bränner mig på brännässlor
hmm
någon som vet om det kan vara en början på vattkoppor? -
Jag drabbades av fågelloppor i våras då jag fick stora (5 kronor) blaffiga röda utslag på hela benen...jagvetintevadjagheter skrev 2008-08-29 10:50:47 följande:Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..Men jag kan ju inte säga säkert att det är det.
Detta pågick ganska länge och till slut kom svärmor på att vi hade ett fågelbo i ett träd på tomten, vi tog bort det och utslagen försvann...
Dom utslagen var mycket större än dom där...i alla fall på mig och sonen... -
Kan han ha fått på sig ngn kemikalie från kläder eller dina händer? När jag fått nässelutlag har det var stora blaffor men det kanske är annorlunda på barnen.
-
nej ingen katt...jagvetintevadjagheter skrev 2008-08-29 10:50:47 följande:Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..Men jag kan ju inte säga säkert att det är det.näää han sover på lakan och med täcke inga nässlor hahadenna där skrev 2008-08-29 10:51:44 följande:Det var min första tanke också men om han precis vaknat borde han ju inte ha bränt sig...om mamman inte bäddat i brännässlor För så där ser ju utslagen ut bara i början nån timme efter man bränt sig och dom är ju borta efter några timmar...(i alla fall på mig)
men han vaknade och efter ca 30m in var de så. hmmaaa men tror hon jobbar nu. men ska kolla med henne ikväll.obelix skrev 2008-08-29 10:51:48 följande:ser ut som nässelutslag men de brukar klia.... så jag vet inte ha koll på det och avvakta och se om det blir mer eller mindre. är inte jefra sjuksköterska? hon kanske vet...