• xenaa

Någon som kan säga vad detta är för utslag??

SKulle klä på sonen så såg jag detta. men han är inte påverkad med feber om det skulle ha samband. han är sig själv.

Någon som vet vad det kan vara för utslag??

Utslag2.JPG

finns fler bilder i mitt galleri under mappen utslag.

tack för hjälpen!

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Svar på tråden Någon som kan säga vad detta är för utslag??
  • xenaa

Ingen som känner igen utslagen???

• denna där

JaAg har ingen aning tyvärr...
    Ser dock inte så "farligt" ut...avvakta och se om dom försvinner annars får du väl kontakta sjukvårdsrådgivningen...

Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Väntar på nr 2

precis så får jag när jag bränner mig på brännässlor

• jagvetintevadjagheter

Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..
    Men jag kan ju inte säga säkert att det är det.

• denna där
    Väntar på nr 2 skrev 2008-08-29 10:50:13 följande:
    Det var min första tanke också men om han precis vaknat borde han ju inte ha bränt sig...om mamman inte bäddat i brännässlor
    För så där ser ju utslagen ut bara i början nån timme efter man bränt sig och dom är ju borta efter några timmar...(i alla fall på mig)
  • obelix

ser ut som nässelutslag men de brukar klia.... så jag vet inte ha koll på det och avvakta och se om det blir mer eller mindre. är inte jefra sjuksköterska? hon kanske vet...

• xenaa
    denna där skrev 2008-08-29 10:49:03 följande:
    JaAg har ingen aning tyvärr...Ser dock inte så "farligt" ut...avvakta och se om dom försvinner annars får du väl kontakta sjukvårdsrådgivningen...
    ok tack. jaa det ser ju inte farligt ut, så tänkte avvakta.
    men man är ändå nyfiken . jätte konstigt...
    Väntar på nr 2 skrev 2008-08-29 10:50:13 följande:
    jaa jag tänkte på nässelutslag. men läste på vårdguiden där står de  hur det kan uppkomma, men harinte utsatt honom för något som kyla, värme direkt eller ätit något konstigt.
    hmm

någon som vet om det kan vara en början på vattkoppor?
  • denna där
    jagvetintevadjagheter skrev 2008-08-29 10:50:47 följande:
    Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..Men jag kan ju inte säga säkert att det är det.
    Jag drabbades av fågelloppor i våras då jag fick stora (5 kronor) blaffiga röda utslag på hela benen...
    Detta pågick ganska länge och till slut kom svärmor på att vi hade ett fågelbo i ett träd på tomten, vi tog bort det och utslagen försvann...
    Dom utslagen var mycket större än dom där...i alla fall på mig och sonen...
  • Pappatilltwins

Kan han ha fått på sig ngn kemikalie från kläder eller dina händer? När jag fått nässelutlag har det var stora blaffor men det kanske är annorlunda på barnen.

• xenaa
    jagvetintevadjagheter skrev 2008-08-29 10:50:47 följande:
    Har ni katt? Ser ut som fågel-loppor... det brukade vi kunna få när vi var små och hade katt, gick över efter en dag och var inget farligt. Kliar lite bara..Men jag kan ju inte säga säkert att det är det.
    nej ingen katt...
    denna där skrev 2008-08-29 10:51:44 följande:
    Det var min första tanke också men om han precis vaknat borde han ju inte ha bränt sig...om mamman inte bäddat i brännässlor För så där ser ju utslagen ut bara i början nån timme efter man bränt sig och dom är ju borta efter några timmar...(i alla fall på mig)
    näää han sover på lakan och med täcke inga nässlor haha

men han vaknade och efter ca 30m in var de så. hmm
    obelix skrev 2008-08-29 10:51:48 följande:
    ser ut som nässelutslag men de brukar klia.... så jag vet inte ha koll på det och avvakta och se om det blir mer eller mindre. är inte jefra sjuksköterska? hon kanske vet...
    aaa men tror hon jobbar nu. men ska kolla med henne ikväll.
Svar på tråden Någon som kan säga vad detta är för utslag??