• Kay T

Så trött i vecka 33, är det normalt?

Hej på er!

Jag har den senaste veckan börjat känna mig så otroligt trött och ofukuserad. Kollade järnvärden idag och de ser jättebra ut så det kan inte vara därför jag är så trött.

Är det någon mer som känner av/har kännt av en sån här trötthet ungefär vid den här tiden i graviditeten?

På jobbet kan jag inte tänka känns det som, hjärnan verkar ha gått ut i strejk. Läste nånstans att det kan bli så i slutet av graviditeten, men jag har ju minst 7 veckor kvar-är det inte lite tidigt för att få detta hjärnsläpp? Kan det vara nån mineral eller vitamin som saknas (förutom järnet som ju var bra)

• Svar på tråden Så trött i vecka 33, är det normalt?
  • Annica71

Jag var fruktansvärt trött från v.28 till v.34 då jag gick ner i arbetstid. Somnade framför datorn på jobbet varje dag efter lunch. Försök vila så mycket du kan.

• Tuva73

Är i vecka 34 och är trött så in i vassen...går upp och gör ngt...typ diskar...sen måste jag vila igen. Är helt slut i kroppen och trött som efter ordentlig sömnbrist...SKIT är det!

• Griiisen

Det är nog väldigt normalt. Jag har oxå känt mig ganska trött de senaste veckorna. Och det hjälper ju inte med den här värmen...

/v 36

• Sockerpinglan

Ja, jag är också supertrött. Vet iof att jag har dåliga järnvärden, hb 107, men det är inte hela sanningen, orkar ingenting. Är liksom lealös i armarna och orkar verkligen på fullt allvar inte resa mig upp ibland.

Och varje dag när jag kommer hem så tackar jag min lyckliga stjärna för min älskade sambo som dels tar allt mitt gnäll, och som dels städar, tvättar och lagar mat...

• Griiisen

Hos mig beror det nog inte på dåligt järnvärde för det ligger just nu på 133 (!). Känner igen det där med att var helt lealös. Bara att resa sig upp ur soffan kan vara en riktig pärs ibland.

• Scruffy

Känner också likadant. Det började nog för 1,5 veckor sedan. Inte sådan trötthet att man vill sova utan mera att jag kände mig utmattad. Att ställa in disk i maskinen efter frukost för 2 personer kändes som en enorm ansträngning. Lagade lunch och gick sedan och somnade efteråt. Nu har jag inte kollat järnvärdet på 4 veckor, men sist låg det på 116 med hjälp av en järntablett om dagen.
    Har också tur som har en underbar man som gör det mesta hemma, för jag orkar inte göra någonting.
    Är idag i vecka 32.

• Zmulan 74

Har åxå märkt senaste dagarna att jag är tröttare än vanligt..
    Är nog krppen som säger åte n att ta det lite lugnare kasnke?

Fast det är inte så himla lätt, vi har en vild 3 åring här hemma

• Kay T

Det verkar ju vara rätt så "normalt" att vara trött antar jag, vi är ju några stycken här iallafall

Jobbar ni fortfarande heltid? Jag gör det men känner att jag inte alls gör någon nytta längre. Känns lite ruttet att bara "sitta av" tiden på jobbet, men sjukskrivning känns fel, jag är ju bara lite tröttare än vanligt liksom.
    Hur gör ni med jobb?

• sugarbaby

ja, är oxå trött..
    pratade med en barnmorska och hon sade att tröttheten brukar sätta in när det är ca 4-5 veckor kvar för att man ska vilja bli av med bebisen i magen och få ut den - för då hanterar man förlossningen bättre då man bara längtar efter att bli av med den stora magen och tröttheten etc...(sen sätts ju förstås en annan typ av trötthet in).. men det ligger nog ngt i det.....Psyket kan göra mkt med kroppen..

Ciao ciao/ Gabriella v. 34+6

• lillasysteryster

Jag har jobbat heltid fram tills i förra veckan. Jag fick massa sammandragningar som kändes ordentligt och nu så fort jag gör "något" så drar magen ihop sig igen. Så på Barnmorkans inrådan så är jag nu sjukskriven i tre veckor. Det känns både bra och dåligt. Så snopet när det bara var två veckor kvar att orka men samtidigt, bebis behöver ju växa till sig därinne så det är bara at lyda kroppens signaler. Det har jag nog inte varit så bra på fram tills nu.

• Lillnissa

Har varit riktigt trött av och till under hela graviditeten fast jag hela tiden haft järnvärdet på topp! Det är väl helt enkelt kroppens sätt att säga att man ska ta det lugnare. Totalt hjärnsläpp fick jag också på jobbet ibland så allt tog typ dubbelt så lång tid som normalt. Riktigt skönt att vara ledig några veckor innan bf kan jag säga...

Svar på tråden Så trött i vecka 33, är det normalt?