Jag bryter ihop snart! Jag är så trött på att vara mamma idag!
Läste nyss en tråd om en mamma som hade slagit sin 8månaders och jag får panik. Jag känner att jag just nu går p ångorna ohc att det lika gärna kan vara jag som skriver ett sådant inlägg nästa gång.
Dotter på snart 17 månader, höggravid med nr 2 som beräknas till oktober och jag klarar det inte längre! Jag orkar inte vara ensam om att ta hand om AManda längre, jag bryter fan ihop! Min stackars lilla tjej mår ju inte heller bra när jag bara är trött och arg och skäller på henne (när jag egentligen inte alls vill skälla på henne utan vara pedagogisk och lugn).
Jag orkar verkligen inte. Just nu sitter jag bara och räknar ner tills hon ska äta igen = massa jobb för mig igen.
Jag är så trött, jag orkar inte ens ta hand om mig själv längre. Klockan är nästan tolv och jag har inte ens orkat äta frukost. Igår åt jag frukost först vid tjugo över två.
Amanda har inte alls ro att bara sitta hemma en hel dag (även om det är vad min kropp hade behövt just nu då jag har extremt jobbig foglossning) så snälla, snälla kom med tips på vad jag kan göra med henne. Här hemma blir hon bara så uttråkad vilket slutar med att hon äter upp kattmaten, gräver i kattsanden, slänger jord på halva vardagsrummsgolvet och så vidare vilket gör mig oerhört frustrerad.
Vi går till öppna förskolan när det är öppet, (alla vardagar utan torsdagar) men just nu är hon förkyld och hostar så jag vill inte gå dit med henne med risk för att smitta ner dem andra eller få hem en ännu sjukare tjej.
Jag har sådan dålig fantasi, vad kan jag göra för att stimulera henne? Ekonomin är inte den bästa så det ska helst vara billigt/gratis och det ska helst inte vara för fysiskt ansträngande.
Jag går på knäna, och jag vill inte sluta i samma sits som mamman som slog sitt barn. Jag vill INTE skada mitt barn men jag har snart ingen kraft kvar alls till att vara denna mamma hon behöver.