Ingångslön på Coop??
Hej, jag ska börja jobba på Coop i höst, men har inte fått veta lönen ännu.
Är det någon som jobbar på Coop som vet vad lönen ligger på? Jag är 22 år och har ett års brancherfarenhet.
Väldigt tacksam för all hjälp!!
Hej, jag ska börja jobba på Coop i höst, men har inte fått veta lönen ännu.
Är det någon som jobbar på Coop som vet vad lönen ligger på? Jag är 22 år och har ett års brancherfarenhet.
Väldigt tacksam för all hjälp!!
Ingen som kan ge mig tips iaf på var jag hittar löneinfo? vilket avtal har de?
snälla, någon???
Coop borde väl tillhöra Handelsanställdas Förbund kan jag tro.
ok tack ska titta upp det.
Handels har ju slagits ihop med SIF och bildat Unionen. Gå in på www.unionen.se och sök rätt på din stad/ditt område och ring dem.
Lycka till på nya jobbet!
www.handels.se/home/handels2/home.nsf/unidView/9A4CADFFBC6B0861C125719300402658&Avd=archView
Kolla om du hittar nåt här kanske.. har försökt hitta vad sambon kan begära i lön på Mekonomen, fast han har bara jobbat ett halvår och ska nu bli fast. Vet att han har 17900 nu som provanställd.
Det är HTF och SIF som slagits ihop till Unionen så där hjälper det tyvärr inte om du letar.
Men som sagt på Handels hemsida finns säkert information om inte så kan du maila eller ringa och fråga.
Tack för alla svar!
finns det någon online nu som arbetar på coop?
Vad för tjänst? Butikschef? Ekonom? Truckförare? Kassörska? Inköpsansvarig? Marknadsanalytiker?
HandelsTjänstemannaFörbundet (HTF) har gått ihop med SIF = Unionen.
Det är INTE samma som Handelsanställdas Förbund.
Nu jobbar jag iofs på ICA men jag får 105,36 kronor i timmen. Fick samma på ÖoB.
Oktober Längtan: Varför skulle du inte kunna bli butikschef som 22-åring?
Man kan ju göra åtskilliga saker på coop liksom andra livsmedelsföretag. Jag har en kompis som jobbar som kvalitetschef på ICA och en som jobbar som det på McDonalds. Om de säger att de jobbar på ICA respektive McDonalds så förutsätts de jobba i kassan. Inom dessa företag finns ju tusentals människor som jobbar med helt andra saker.
Oktober Längtan skrev 2008-08-31 17:01:43 följande:
Ring helt enkelt till dom och fråga vad du har i lön. Om det är bestämt att du ska börja där så självklart ska du fråga hur mycket du tjänar. Ring upp dom och säg att du vill bara veta hur mycket det är du kommer tjäna. Tyvärr tror jag inte det är alltför höga löner, men allt beror ju på vad man jämför med. Se även till att du får papper på allt, om det är bestämt att du ska börja jobba där, säg att du även vill ha ansällningspapper så har du även det som garanti..inga papper, inga garantier på jobb.