drömtydning???
Nån som vet vad det betyder när man drömmer att ens partner blir kär i en annan??? Snälla svara!!!!
Nån som vet vad det betyder när man drömmer att ens partner blir kär i en annan??? Snälla svara!!!!
Vet att otrohetsdrømmar ær motsatsdrømmar. Drømde att min man var otrogen mot mig, och nær jag slog upp det så førklarade boken att det betydde raka motsatsen. Alltså att han ælskar mig mer æn vad jag tror och att jag betyder allt før honom.
Antar att det faller under samma.
kontrollbehov
separationsångest
svartsjuka
oro för att bli lämmnad
tvivla på sin älskades kärlek
Rädslor
MEN det kan även betyda ett MYCKET gott omen att man drömmer om "otrohet"
Nån som vet vad det betyder när man drömmer att man tappar alla tänder? inte tandlossning på gång hoppas jag..
Till karatelinda
Jag vet inte mycket om drömtydningar, men min mormor har berättat mycket om det. I Sydamerika så betyder drömmar mycket och för många så har det hänt i verkligheten.
Vad min mormor har berättat så betyder det att någon närstående kommer avlida. Men allt beror på hur tandlossningen gick till. Om dina tänder var svarta eller om det gjorde ont.
Om dem var svarta och fula så kommer någon nära dig vara väldigt sjuk. Om bara tanden ramlar av men inte gör ont så kommer någon som du inte känner så väl att avlida, men gör det ont så kommer någon närstående dig att avlida.
Jag drömmer ofta att jag i olika sammanhang helt plötsligt är naken på överdelen. Brukar försöka hitta något att skyla mig med alternativt håller händerna över brösten men det är inte alltid det fungerar.
Någon teori om vad det kan handla om?
>Karatelinda: jag tror också det kan vara en rädsla för en förlust. MEN: du kan faktiskt också vara en sådan person som tar ut stress, oro inför något nytt, tävlings- eller tenta- eller klara körkortet-ångest eller vad du vill, genom att bita samman eller gnissla tänder på natten. Alltså oro som du håller i schack med ditt medvetande på dagen, men som ditt omedvetna släpper fram på natten så att ditt psyke kan bearbeta det. Det skulle kunna vara så, men måste inte det, att du har lite ont i tänderna på morgonen. Du kan också tänkas ha lite stela ben på morgonen. Kroppens spring iväg/fly-reaktioner sätter sig inte sällan i benen (springa sin väg) och käkmusklerna (jfr uttrycket att "bita ihop" för att klara bekymmer).
>Helenas: Det skulle jag tolka som en rädsla att du avslöjar dig: exponrerar dig. Märk väl inte den kroppsliga nakenheten, utan att du är rädd att bli ertappad med din personlighet, din själ. Är du blyg? Är du lite osäker i nya sammanhang? Ska du göra något nytt i livet där du känner att du s.a.s. inte har fast mark under fötterna? Är du mamma, och lite osäker i din mammaroll, eller jobbar och ska göra något nytt? Såna teman kan du spinna vidare på och känna efter om något kan stämma.