• Anonym

Hur får jag bort magen?

Hur får jag bort magen? Det har börjat sätta sig nu som en bilring. Jag har jättesvårt att göra sit-ups då jag har ryggproblem!
    Vad har ni för tips att få bort dessa bilringar. Jag behöver inte gå ner i vikt, utan bara det som sätter sig på magen som sagt....

• Svar på tråden Hur får jag bort magen?
  • Whats Up

Power Walk!!! Det är kanon bra!!

• Anonym

Jag tänkte lite så man kan träna här hemma. Är inte någon träningmänniska tyvärr och det gör ju inte saken lättare...

Anonym skrev 2008-08-29 14:12:17 följande:
    Hur får jag bort magen? Det har börjat sätta sig nu som en bilring. Jag har jättesvårt att göra sit-ups då jag har ryggproblem!Vad har ni för tips att få bort dessa bilringar. Jag behöver inte gå ner i vikt, utan bara det som sätter sig på magen som sagt....
  • Whats Up

Jag är inte heller nån träningsmänniska, har aldrig direkt tränat men så i sommras så anmälde jag mej till tjejmilen!! O då fick jag plötsligt ett mål, så jag började med promenader som övergick till power walk, och nu kan jag tol jogga ca 5 km utan problem *ler o nickar stolt* Det funkade så för mej iallafall. Lycka till
    Ps Tjejmilen är på söndag!!!

• allakantralla

Du kan ändå inte få bort magen med enbart situps, utan du behöver någon form av träning där du bränner kalorier. Bästa hemma-träningen, där det enda du behöver är ett par bra skor, är promenader/jogging/löpning. Du får upp flåset, och bränner kalorier.

Man kan inte gå ner i vikt på ett bestämt område av kroppen, det funkar inte så tyvärr.

• Anonym

Kan man få bort magen av att man tex cyklar och är ute och går nån gång i veckan. Ca 5 km brukar jag ta...

• Jesspa80

Finns ingen som kan punktförbränna, så sit-ups är helt menlösa i ditt syfte. Du får träna på annat sätt. Springa eller gå? Mycket enkelt och kräver inget utom bra skor.

Ska du gå hade jag gått klart oftare än 1/vecka.

• allakantralla

Du behöver komma upp i puls för att förbränna effektivt, så jag skulle rekommendera en rask promenad på 45-60 min 3 ggr/vecka, samt kortare promenader/cykeltur varje dag. Grunden bör ju vara att röra sig 30 min/dag, och sedan motionera utöver det.

Lycka till!

Anonym skrev 2008-08-29 14:27:20 följande:
    Kan man få bort magen av att man tex cyklar och är ute och går nån gång i veckan. Ca 5 km brukar jag ta...
  • wynn

Bortsett från motion (helst daglig samt lite extra, så att du verkligen får upp "flåset", 2-3 ggr vecka) skulle jag se över mina matvanor om jag var du. Du kanske är normalviktig, men överflödigt hull börjar ofta smyga sig på just runt magen. Det beror nästan alltid på felaktig kost (om du inte nyligen har varit gravid). Om du är kvinna och "normallång" skulle jag rekommendera ett dagligt intag på 1500-2000 kcal, regelbundna måltider, minskat fett- och sockerintag mm.

Äter du redan nyttigt och hälsosamt, är det träning som gäller för att få bort fettet runt magen. Då får du fastare hull utan att nödvändigtvis gå ner i vikt. (Men det går inte att "punktförbränna" som sagt).

Svar på tråden Hur får jag bort magen?