Hur gör ni med skinkschnitzel?
Steker ni bara rakt upp och ner eller har ni några tips?
Vad har ni till?
Steker ni bara rakt upp och ner eller har ni några tips?
Vad har ni till?
banka, dubbelpanera och servera med citron och smält brynt smör
glöm inte att pressa potatisen till
och gröna ärtor mmmm
en riktig fredagsmiddag.
Man kan panéra dom lite med ägg o skorpmjöl.Eller bara krydda dom lite med salt o svartpappar.Sen kan man ha ris eller kokta potatis eller ugnstekta potatis.
Jag brukar ha på ganska mycket olika kryddor för vi gillar stark mat =)
Sen brukar jag bara steka och ha typ klyftpotatis och någon god sås till.
Men jag tycker det blir så segt kött när man steker. Vågar man prova på att koka schnitzel?
Något som jag tycker är jättegott är att blanda soya, honung och grillkrydda, hälla det i en plastpåse och låta skinkschnitzeln ligga där och marineras i några timmar innan man steker den.
Vi brukar ha någon form av potatis till, samt stekta champinjoner som man pressat vitlök över i stekpannan.
Kanske har jag för varmt i pannan när jag steker, kanske därför dom blir så sega?
Marinera kanske man skulle göra, blir ju saftigt och gott på grillen iaf =)
Jag tärnar den och och när den fått en fin färg i stekpannan så gör jag en god sås av skyn och häller i grädde. Gjorde alltid det här då jag var dagmamma då det var väldigt lätt tuggat
Jag brukar använde en köttbank o banka köttet så det blir mört sen doppar jag i ägg & panerar med skorpmjöl.Sen kryddar jag dem med grillkrydda o svartpeppar.serverar med klyftpotatis bea-sås och en god sallad