• Anonym (vänner....)

vänner som inte hör av sig eller som skiter i att svara när man ringer....

Jag är så arg på en av mina "vänner", ska förklara lite mer.

Vi har känt varandra sedan vi precis börjat skolan vid 6 år skulle jag tro, är 20 nu, alltså rätt många år. Vi bodde i samma by under hela vår uppväxt. Hon har alltid haft svårt med att passa tider och bestämde man att man skulle ses eller att hon skulle komma kunde det ta flera timmar tills hon dök upp, även om hon sa i telefon att hon snart skulle komma. Men hon dök upp till 95 % av alla gånger.

Sedan under gymnasietiden flyttade hon 100 mil iväg och hade sitt liv där och jag mitt här hemma. Vi hördes av då och då och sågs ibland när hon var hemma.
    Nu har hon flyttat hem igen, medan jag flyttat hemifrån och bor tillsammans med min sambo.

Sedan hon kom hem från gymnasiet har vi setts då och då och har verkligen skit skoj... Dock har hon inte dykt upp alla gånger man bestämt med henne, någon gång hade jag kört 3 mil enkel väg för att träffa henne och hon dök inte upp, då var det bara att köra dessa 3 hem igen, eftersom att hon varken svarade på hemtelefonen eller på mobilen... och detta börjar bli mer och mer vanligt att hon inte svarar. Har försökt ringa henne lite då och då nu under senaste månaden, men hon har aldrig svarat eller ringt upp. Ringde hem till henne någon gång, då svarade hennes mamma och min vän var inte där då så hon skulle ringa upp... tror ni hon ringde? NEJ, som vanligt. Ibland när man är med henne och mobilen ringer struntar hon i att svara för som hon säger "hon vill inte prata med personen som ringer", så är det ofta och kan tänka mig att hon gör så när jag också ringer. Okända telenr eller hemligt nummer svarar hon aldrig på.

Innan har jag alltid stått ut med detta och träffats på hennes villkor så att säga. Under denna månaden som gått har jag tröttnat på att höra av mig, så senaste veckorna har jag inte brytt mig att höra av mig.

Nu till det som fick mig att bli så arg...
    Hon skickade ett sms och skrev förlåt för att hon inte hört av sig, men att hon inte haft några pengar på mobilen. hon ville gärna ses skrev hon och frågade hur det var.

Svarade inte på smset, men ringde 2 gånger dagen efter utan något svar, då jag ändå skulle in till stan och skulle se om hon hade tid att träffas, men inget svar. Idag provade jag att ringa, signaler gick fram men inget svar...

Och nu är jag så trött på detta, men det känns så himla tråkigt, då hon är den jag haft bäst kontakt med av mina vänner. Har inte heller så många vänner, så jag har liksom ingen annan som jag känner mig så tajt med om man kan sgäa så...

Tack för att ni orkar läsa och skriv gärna vad ni tycker och tänker.

• Svar på tråden vänner som inte hör av sig eller som skiter i att svara när man ringer....
  • Anonym (vänner....)

ingen som har något att säga?

• Anonym

sådär kan jag vara oxå...

• Anonym (vänner....)

Anonym:
    Varför?

• MissC24

Verkar som ni bara ska ses på hennes villkor och när det passar henne. Finns bättre vänner. Krävs inga pengar på mobilen för att svara då det ringer

• Anonym (vänner....)

Missc24: Ja, det är ju faktiskt så det är tragiskt nog, men sen tycker jag det är så svårt med vänner överhuvudtaget. Nästan alltid genom hela skoltiden haft bara denna vännen och aldrig umgåtts med de jag gått i samma klass som, fick liksom inte vara med, men än möjligtvis då och då i skolan, men aldrig om det blev något hemma hos någon. Lite bättre var det på gymnasiet. Ibland blir jag så nere, liksom vad är det för fel på mig eftersom jag bara råkar ut för konstiga eller inga vänner alls?Sambon säger att antingen saknar jag social kompetens (vad det nu är) eller så har jag jäkligt mycket otur.

• agua

har också haft sådana vänner sket till slut i dem. När de ringde och velade umgås sa jag helt enkelt nej.

• Anonym (anna)

Jag är sån mot vissa vänner. sanningen är att jag är sån för att jag tycker att det är krävande att prata med dom, eller att man kanske inte har så mycket gemensamt mer.. Känner jag att det är jobbigt när en vän ringer så är vi inte så nära vänner. Mina nära vänner blir jag alltid glad när de ringer..

• Anonym

Bra fråga... jag vet inte ens själv och har många ggr dåligt samvete över hur jag beter mig,men jag försöker iaf att ringa upp elr svara på sms,men ibland så skiter jag helt enkelt i det för att jag inte orkar elr vill.men jag påtalar även för folk att jag kan vara dålig på och svara,men ngt riktigt bra svar har jag inte! men många ggr som jag valt att inte svara är för att jag har extremt svårt att säga nej till saker,ex om nån frågar ifall vi ska träffas,säger jag nej då så får jag enormt dåligt samvete! och då känns det lättare att inte svara alls.

• Anonym (vänner....)

Det är faktiskt väldigt intressant att läsa varför ni som själva gör så gör det. Skulle varit väldigt intressant att se ifall hon bara skiter i att svara eller om hon faktiskt inte har mobilen med sig(vilket hon brukar säga att hon inte har)

• SilverEmma

Låter precis som en "kompis" till mig!! Tänk om det är samma...

Vi har känt varandra i 8 år & har varit som systrar, planerat att vara tärnor på varandras bröllop & faddrar till varandras barn. Allting har dock alltid varit på hennes villkor, vilket jag tidigare accepterat. Hon har ofta varit väääldigt sen när vi bestämt någonting, om hon ens dyker upp, sen förstår hon inte varför jag är irriterad, pengarna på mobilen är alltid slut, hon lånar grejer som hon ska lämna tillbaka senast då & då, men det slutar alltid med att jag får jaga ner henne för att få tillbaka det. Hon skyller allting på "men du vet ju hur jag är, jag funkar så!" Men om nu inte JAG funkar så, varför ska jag alltid behöva acceptera henne när hon inte ens respekterar MIN tid alla gånger jag fått vänta på henne?

Nu däremot, jag har plötsligt fått en lite större umgängeskerts & har insett att jag faktiskt har kompisar som VILL umgås med mig! Som jag inte behöver jaga för att få träffa & dåliga bortförklaringar som att pengarna på mobilen är slut...vilket jag kan köpa någon gång, men inte flera gånger i månaden....

Jag accepterar inte hennes sätt längre! Jag slutade helt enkelt att höra av mig & tänkte att hon minsann får hojta till själv om hon vill ses..vilket hon inte har gjort...hon vet inte ens om att jag är gravid, har gått halva tiden om två veckor...men det skulle vara lite kul att möta henne på stan med stor mage

Tror att du skulle kunna hitta bättre människor att umgås med...tycker inte att den här tjejen ska kunna kalla dig sin kompis. Börja på någon kurs eller hitta någon aktivitet där man träffar folk! Själv hittade jag mina tre närmaste kompisar via en kurs på komvux, en revy jag är med i & min hund blev kär i en vovve i parken & hans matte visade sig vara en toppentjej!

Hoppas det går bra för dig, men ta inte mer skit från din "kompis"...tror du förtjänar bättre!

• Anonym

Jag gör så ibland att jag struntar i att svara eller höra av mig. Det beror på att jag helt enkelt inte orkar prata med någon just då. Det tar för mycket av krafterna att vara social osv..
    Dom flesta vännerna vet dock att jag mår väldigt dåligt med jämna mellanrum och därför kanske inte svarar.

• Anonym (vänner....)

Silveremma: Jag tror inte att det är samma person vi pratar om, men det hade kunnat vara det, eftersom det skilljer bara 2,5 mil mellan där du och jag bor

Jag ska ha barn om ca 2 månader och jag skulle kunna tro att när hon fått reda på att jag fått barn (hon vet att jag är gravid) så kommer hon säkert höra av sig och vara jätte inne på att träffa mig/oss, just bara för att få se bebisen. Ett tag när jag träffade henne på stan eller k-dagarna rättare sagt så sa hon att hon ville vara med på förlossningen, no way liksom....

• Anonym (vänner....)

träffat en hel del jätte trevliga personer här genom fl som också ska har barn nu snart, vilket känns väldigt kul!

• SilverEmma

Hahaha, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det skulle vara samma person!

Ja här är lätt att börja prata med folk, speciellt som så många är i samma situation (gravid) som en själv!

• Anonym (jag också)

Ibland är jag också så som du beskriver din vän. Visserligen dyker jag alltid upp om man avtalat möta någonstans, men jag är världens sämsta på att svara i mobilen.

Ofta har jag inte mobilen med mig. Under dagtid såklart om någon från jobbet ringer men faktiskt rätt sällan på fritiden. Därför missar jag många samtal. Kan ju vara så att din vän är glömsk med mobilen, som jag.

Men sedan har jag vissa bekanta som är alldeles för energikrävande. Som inte fattar att de inte behöver ringa jämt och tjata om småsaker. När jag jobbat en hel dag och precis kommit hem orkar jag inte höra om något ointressant problem tex, och då svarar jag inte. Ringer heller inte tillbaka till dessa energitjuvar.

Men TS. Skit i höra av dig på ett tag. Låt henne ta kontakt helt. Bryr hon sig inte om det så vill hon kanske inte umgås med dig och då finns det ju andra.

• Anonym

Varför lägga ner tid och energi på en människa som inte svarar eller inte dyker upp när ni bestämmt de, och varför säger du inte detta till henne? Skriv det i ett sms för tydligen kan du inte nå henne på annat sätt. Hade inte ödslat ner så mkt tid som du gör. Har haft många "vänner" som gjort så och det har inte funkat länge fråns ja har totalt stängt dom ute o en del av dom har vatt mina barndomsvänner..

• Anonym (Lollo)

Puh låter som en jättejobbig situation. Jag hade skickat ett sms tillbaka: Låter kul att träffas, ring när det passar. Då lägger man ansvarte på henne. När ni ska bestämma att träffas, bestäm att träffas hemma hos dig. Säg tex klockan 13, men vi hinner bara umgås till 15 för sen ska jag hjälpa mamma med en grej... Så passar hon inte tiden missar hon chansen. Lägg hela tiden ansvaret på träffarna på henne. Bestäm träffar på andra ställen än hennes hemort. Kommer hon försent utan att ringa, åk därifrån och låt henne stå där med lång näsa! Ge helt enkelt igen med samma mynt! Kanske hon fattar då....
    Jag tror hon vill träffa dig men att hon helt enkelt är slö och bekväm, van att du alltid finns där och väntar på henne!

• Anonym (me to.....)

Ja jag e alldrig så taskig att jag inte kommer till möten eller nåt sånt. Men rärimot e jag väldigt dålig på att svara i telefon.
    Anledningen är att jag inte hinneer helt enkelt eller inte har tid. Vissa ringer inte så ofta å jag vet att dom vill prata länge. Har två barn å har en del att göra =).Dom jg mässt inte svarar på e vissa personer som inte ringer så ofta å vill prata länge eller inte har barn själva eller e packade!!!!!

Men jag har en kompis som e lika. Hon kommer alltid om vi bestämt träff men de e ofta hon ringer å ställer in. Hon gör de på grund av att hon missbrukar. Man kan aldrig vara säker på om hon ska ringa å ställa in eller inte de e rätt jobbigt de med.Plus att hon inte svarar när hon tänder av....

Du vet inte om din kompis har sånna problem eller?????
    Kan va en förklaring.
    Jag missbrukade själv när jag var yngre och dom flesta betedde sig sådär. Inklusive mig specielt betedde man sig så till kompisar som inte missbrukade..

Svar på tråden vänner som inte hör av sig eller som skiter i att svara när man ringer....