vänner som inte hör av sig eller som skiter i att svara när man ringer....
Jag är så arg på en av mina "vänner", ska förklara lite mer.
Vi har känt varandra sedan vi precis börjat skolan vid 6 år skulle jag tro, är 20 nu, alltså rätt många år. Vi bodde i samma by under hela vår uppväxt. Hon har alltid haft svårt med att passa tider och bestämde man att man skulle ses eller att hon skulle komma kunde det ta flera timmar tills hon dök upp, även om hon sa i telefon att hon snart skulle komma. Men hon dök upp till 95 % av alla gånger.
Sedan under gymnasietiden flyttade hon 100 mil iväg och hade sitt liv där och jag mitt här hemma. Vi hördes av då och då och sågs ibland när hon var hemma.
Nu har hon flyttat hem igen, medan jag flyttat hemifrån och bor tillsammans med min sambo.
Sedan hon kom hem från gymnasiet har vi setts då och då och har verkligen skit skoj... Dock har hon inte dykt upp alla gånger man bestämt med henne, någon gång hade jag kört 3 mil enkel väg för att träffa henne och hon dök inte upp, då var det bara att köra dessa 3 hem igen, eftersom att hon varken svarade på hemtelefonen eller på mobilen... och detta börjar bli mer och mer vanligt att hon inte svarar. Har försökt ringa henne lite då och då nu under senaste månaden, men hon har aldrig svarat eller ringt upp. Ringde hem till henne någon gång, då svarade hennes mamma och min vän var inte där då så hon skulle ringa upp... tror ni hon ringde? NEJ, som vanligt. Ibland när man är med henne och mobilen ringer struntar hon i att svara för som hon säger "hon vill inte prata med personen som ringer", så är det ofta och kan tänka mig att hon gör så när jag också ringer. Okända telenr eller hemligt nummer svarar hon aldrig på.
Innan har jag alltid stått ut med detta och träffats på hennes villkor så att säga. Under denna månaden som gått har jag tröttnat på att höra av mig, så senaste veckorna har jag inte brytt mig att höra av mig.
Nu till det som fick mig att bli så arg...
Hon skickade ett sms och skrev förlåt för att hon inte hört av sig, men att hon inte haft några pengar på mobilen. hon ville gärna ses skrev hon och frågade hur det var.
Svarade inte på smset, men ringde 2 gånger dagen efter utan något svar, då jag ändå skulle in till stan och skulle se om hon hade tid att träffas, men inget svar. Idag provade jag att ringa, signaler gick fram men inget svar...
Och nu är jag så trött på detta, men det känns så himla tråkigt, då hon är den jag haft bäst kontakt med av mina vänner. Har inte heller så många vänner, så jag har liksom ingen annan som jag känner mig så tajt med om man kan sgäa så...
Tack för att ni orkar läsa och skriv gärna vad ni tycker och tänker.