• Anonym (Maria)

Nytt forum för fysisk och/eller psykisk misshandel

Det finns nu ett nytt forum på nätet som heter TuvaForum:
    www.tuvaforum.se

Forumet är för kvinnor som har utsatts för fysisk och/eller psykisk misshandel. Det finns massor av information på forumet, samt två diskussionsforum - ett öppet och ett lösenordsskyddat. Det går också att få personligt stöd genom att maila TuvaForum.

Kvinnorna bakom TuvaForum är kvinnor som själva har utsatts för misshandel men som har tagit sig ur det. De ger nu stöd, råd och hjälp.

Sidan är jättebra och kommer säkert att hjälpa många.

/Maria

• Svar på tråden Nytt forum för fysisk och/eller psykisk misshandel
  • Solomoon

Hej! Tack för suveränt inlägg!
    Mkt bra information du har lagt in här! Detta kan hjälpa många!

Har egen erfarenhet av våld i familjen och skulle behövt sådan här information när jag hade det som svårast med min exman år 1997.

I sådana här situationer kan det vara jätteviktigt att man tar emot hjälp av utomstående trots att man ofta skäms och sen MÅSTE man anmäla misshandeln man utsatts för så fort man kan, man kan oxå be någon annan göra detta om det är svårt!

Har man en gång lämnat en man som missahandlar ska man ALDRIG gå tillbaka. Inte heller för barnens skull.

Jag lider så med de som inte kan klara av att bli en självständig individ, och de som fortsätter låta en man manipulera med kärlek och våld. Kärlek är något helt annat än våld!

Bli starka nu Kvinnor!

Kramis.

Svar på tråden Nytt forum för fysisk och/eller psykisk misshandel