Någon som har opererat knöl på tån???
Jag har nyss opererat en knöl på lilltån - skräddarknuta eller bunionette, vilket motsvarar hallux valgus fast på andra sidan foten. Man tog bort två bennabbar, fixade till en slemsäck och stramade upp ledbandet. Hade bandage i 2 v och tog stygnen igår. Kunde inte böja lilltån för egen maskin, med fingret kunde jag röra den litegrann. Den stod också lite "utåt" och gick i princip inte böja inåt. Efter att jag sovit inatt gick den böja lite inåt, gissar att jag legat med foten mot madrassen eller nåt... När jag duschade hade jag (dumt nog) inget skydd på såret (som verkade läkt igår) och det började blöda, är nu omlagt med nån sorts sårtejp. Ni som opererat tån (och inte kapat av nåt ben i foten (i mitt fall skulle det varit metatarsalbenet på fotens utsida)), hur har ni haft det efter? Ringde ortopedmottagningen och hon sa att jag skulle belasta till smärtgränsen, men smärtgränsen är ju när såret håller på att spricka upp och det är så fort jag börjar röra tån... Sen så skulle jag belasta häl och insidan foten när jag hade bandaget, men det gick inte p.g.a. att det sträckte och gjorde ont i foten så jag kunde inte göra det. Kan inte punktmarkera om jag går med kryckor för jag är så usel på det. Vad ska jag göra??? Är rätt orolig, tänk om man är vanställd för evigt...