• Twilight

Men hjälp... (Ang Leilas muffins)

Skulle göra muffins häromdagen och hittade ett recept på "Leila bakar", följde grundreceptet till punkt och pricka men det blev så jävla äckligt så det gick inte ens att äta. Smakade inte muffins öht, mer som någon blandning mellan fikabröd och matbröd, alldeles smaklöst.

Vad 17 kan jag ha gjort för fel???

♥Familjen♥
  • Svar på tråden Men hjälp... (Ang Leilas muffins)
  • Twilight

Nej men alltså, det smakade inte muffins öht!!! Tjocka och kompakta och mer degiga eller var jag ska säga.

♥Familjen♥
  • Pollica

Vilket av hennes muffinsrecept var det?

• Twilight
    Pollica skrev 2008-08-29 19:39:52 följande:
    Vilket av hennes muffinsrecept var det?
    Ja det enda det står fel i Dumlemuffinsen, jämförde med grundreceptet och det fattas 1 dl socker i dumlereceptet... Men jag tvivlar på att det bara var det som gjorde det, helt mysko konsistens
    ♥Familjen♥
  • CMH
    Twilight skrev 2008-08-29 20:37:53 följande:
    Ja det enda det står fel i Dumlemuffinsen, jämförde med grundreceptet och det fattas 1 dl socker i dumlereceptet... Men jag tvivlar på att det bara var det som gjorde det, helt mysko konsistens
    Jag har också gjort hennes dumlemuffins en gång, följde receptet precis men dom blev också konstiga och inte speciellt goda... Konstigt........
    Egon 080109
  • Hazina80

Jag har gjort hennes grundrecept till blåbärsmuffins me citron smak i å den e jättegod.
    När hon gjorde muffins häromdan på tv så såg smeten ut som vanligt å då hade hon i dumle..

• jojje långstrump

Det finns en jätte rolig sida som heter www.dagensmuffin.se
    Finns hur många recept som hellst med både bilder och betyg.

• pysselpussar

hennes muffins är ju lite mer stabbiga, jag har bakat de flera gånger och tycker de smakar bra, men jag har alltid mängder med bär i... men de är ju inte spec fluffiga, typ som sockerkaka liksom... tror de ska va så faktiskt..

• LoveSharPei
    Twilight skrev 2008-08-29 18:37:08 följande:
    Nej men alltså, det smakade inte muffins öht!!! Tjocka och kompakta och mer degiga eller var jag ska säga.
    Var det inte ett Cupcakes recept då för dom ska ju vara mer kompakta?
Svar på tråden Men hjälp... (Ang Leilas muffins)