• the devil wears CM

Vilka är Era värsta felsägningar?

Med anledning av en utmaning så fick jag svara på vilka mina tre värsta felsägningar är. Vilka är Era? När har ni öppnat munnen vid fel tidpunkt eller då det har kommit ut något helt annat än det man menade?

1. Runt milleniumskiftet så frilansade jag lite och skulle då få till en träff med Lars Winnerbäck ( Ja, han gav intervjuer då...). Allt gick bra tills jag kallade honom Lars Vinterdäck, något som jag panikartat hade tänkt att jag ABSOLUT inte fick, då redaktören hade skojat om det innan. Skrattande

2. Jag har gjort det klassiska förbjudna misstaget, nämligen kallat mannen jag hade sex med för fel namn. Kallade James för Jimmy. Fundersam Det var ju sådär populärt...

3. När jag precis hade flyttat till USA var jag en sopa på engelska. Jag gjorde nog ALLA klassiska misstag man bara kan. Typ "Thank the kock for the dinner"

Det värsta var då jag skulle hålla min väns bebis som nyss käkat och sa: "I can rape the baby" eller då jag arbetade extra som servitris för att få in stålar och sa till ett gäng Armaniklädda affärsmän och höll upp en flaska vin: "Does anyone want the slut"...

Nå, vad har ni sagt för felsägningar?

thedevilwears.blogg.se Jag bloggar, alltså finns jag!
  • Svar på tråden Vilka är Era värsta felsägningar?
  • Prinsessan Zelda

en gång i usa skulle jag säga att jag var stjärntecknet jungfru (virgo), men sa istället att jag var virgin, he he. den jag sa det till såg lite fundersam ut, typ varför berättar du det för mig

• the devil wears CM

Hahahahaha . Det kan bli så fel...

• Ankissen

Hrm, jag och mannen och vår son var på middag hos ett kompispar och deras son. Jag råkade då kalla killen (som dessutom är gift med min kompis och som hon varit tillsammans med i tre år) för det namn som hennes ex hette. Dööööpinsamt tyckte jag.

Till mitt försvar så bodde kompisen och hennes ex ihop under vår studietid, och det var då vi umgicks som mest intensivt. Men jag har ju trots allt träffat den nya ett antal gånger och varit på deras bröllop. Urk!

• Flickan Gud Glömde

När jag o min man var på Hm (början på vårt förhållande) hittade jag skitcoola boxer på barnavdelningen.
    Sa lite fint - dessa skulle du haft.
    Han bah - Tror inte de passar mig.
    jag bah - Jo men du är så liten, klart de passar.

Han tittade lite förskräckt på mig.
    Jag fattade nadde, tills han bah - Tack för den med en ledsen blick.
    Då förstod jag mitt misstag.

Ja menade att han var smal, han trodde jag menade snoppen.
    Sen att förklara detta för en slagen man...
    Haha, tänk så fel det kan bli.

Använd google.se
  • the devil wears CM

Oj, oj snacka om freudiansk felsägning...

• Michisen

Jag vet inte om det räknas som felsugningar, men definitivt som jättegrodor.

Körde ett riktigt dåligt skämt: "Vad är litet, rött och kryper uppför benet? En abort som längtar hem." Hon som jag körde det för tittade på mig och sa: "Jaha ja. Jag gjorde abort förra veckan."

....

Sen har jag också lyckats kläcka ur mig följande när jag var och hälsade på en kompis som fick sin bebis arton dagar innan - jag står alltså över en arton dagar gammal bebis och ser vilka otroliga magrutor ungen har (de har ju gärna det innan bebisfettet kommit igång) och kläcker ur mig: "Åh, vilken sexig mage hon har!"

....

Jag menar... hur fan tänkte jag där? *går och dör av skam i ett hörn*

• Prinsessan Zelda

en kompis till mig sa när vi var hemma hos dem, till sin pojkvän: Jag älskar dig Martin, bara det att Martin var hennes ex, hennes dåvarande hette Marcus. ha ha, han blev inte glad.

• the devil wears CM

*gråter av skratt* Shit, vad man kan vräka ut sig. Såhär i efterhand är det ju kul, men just i den situationen är det ju allt annat än en stämningshöjare...

• sedan

Att kalla någon som heter James för Jimmy är inte fel. Om han är fem år gammal.
    Förstår ändå att det inte var populärt

Skulle en gång säga: "-All I've had today is a bowl of cereal" men utallade "bowl" fel så det lät som bowel (= tarm).
    -Yuck! sa min kompis.

• vivi85

Har råkat säga till dottern på 21månader ett antal gånger..
    Hör du hur pippin pippar?? haha

Svar på tråden Vilka är Era värsta felsägningar?