• Lunar

Allergi test...

vet inte om detta är rätt ställe...
    men jag undrar om något vet hur tidigt man kan göra allergitest på barn.
    dottern och sonen har varit snuviga nu i mer än 1 månad och jag börjar fundera på om dom är känsliga för pollen etc.
    dom kliar sin inte eller något sådant utan näsan rinner lite och de låter täpt.

hoppas någon kan ge mig råd

• Svar på tråden Allergi test...
  • astri

Min dotter fick göra sitt allergitest när hon hade fyllt tre. Min lillebror däremot som var allvarligt födoämnesallergisk fick göra sitt tidigare, själv har jag aldrig fått göra något test eftersom läkarna menar att jag upptäcker ju efterhand vad jag inte tål när jag kommer in på akuten. (Blev födoämnesallergisk vid 16 års ålder).

Så det där är lite upp till doktorn ni har.

• Lunar

ok tack för svaret.

vet inte hur länge det är normalt att gå med en förkylning heller
    men jag ska till bvc på onsdag så jag kan höra med dom då.
    tack igen

• Larsson

jag har också lite samma problem.
    min son har päldsjursallergi, han är 1 år och jag undrar med lite om de gör test på så små?
    dessutom har jag nötallergi och vill gärna veta om han med har det, då det är farligt att få i sig då.

• katta554

Min dotter har också varit jätte förskyld i över 1 månad, så jag trodde också att hon hade allergi men då berättade min barnmorska att det har gått mycket sånt nu. Så hon sa att det inte var nån fara om inte hon var hängig eller hög feber.

hoppas att dina barn inte är allergiska utan bara har lika otur som min dotter.
    lycka till

• Sebbes mamma

Vi fick göra pricktest redan när sonen var 7 månader. De var negativa i början men det gäller att tjata och tjata (och tjata lite till)...

• KaBe

Mi dotter ska göra pricktest i höst. Då är hon 1,5 år. Hon har röda ögon som verkar klia.....Stackars!

• MammaFia

Lillan gjorde sitt första pricktest när hon var 6 mån, men de visade inget. Det gjorde däremot blodproverna.

• symaskinen

Min dotter är allergisk, men pricktesterna har bara visat att hon är allergisk, inte mot vad. Ni får väl göra lite detektivarbete, kolla olika ämnen och sådant. Blir det sämre när ni är ute? När det är pälsdjur? Reagerar han på någon viss mat? Min älsta dotter är allergisk mot tomat, citron, jordgubbar, dill, äkta vanilj, choklad, parfym. Min andra dotter är ej allergisk, men hennes första år var hon väldigt mycket förkyld. På nästan alla kort rinner näsan! Det behöver inte vara allergi, vi får hoppas att det bara är lite förkylning.

• Larsson

jag har själv pälsdjurs allergi..+ vissa frukter och nötter.
    en hund slickade på hans ben nu i veckan och det svullnade och blev vita prickigt, precis som jag får.
    nu vill jag självklart kolla upp detta, och ven andra allergier, så jag ska ringa till allergiläkare på tisdag!
    inte roligt om han är överkänslig för ex nötter och råkar få i sig en, då tror jag det är stor chans att det blir stopp i luftrören..

Svar på tråden Allergi test...