• Monsa

Berätta om en perfekt eller en katastrofal flytt!

Någon som haft en helt perfa flytt eller en total katastrofflytt?
    Berätta och tipsa, det är så kul att få höra tips och ideer och om hur andra haft det! vi flyttar om två vekor och värsta flytten vi haft är kanske när vi inte hade någonting packat men ändå skulle flytta eller våra flytter i snöoväder!

/Monsa som drömmer om en perfa flytt!

• Svar på tråden Berätta om en perfekt eller en katastrofal flytt!
  • Zenobia

Hehe

Kan berätta om när sambon skulle flytta ifrån sin lgh till våran gemensama. Kvällen innan kom vi hem sent och jag öppnade dörren med hans nycklar, sen måste jag tappat bort vart jag la dom.
    På morronen gick sambon ut med hunden och sen skulle vi fara till nya lgh och lämna lite grejer innan en kompis kom och hjälpte till med resten. Men då insåg vi att var är nyklarna panik. Vi letade i hela lgh och det och hittade inte dom, sambon gick ut igen och gick samma väg som han gick med hunden ifall om han tappat nycklarna där. Men inte hittade vi någgra nyklar och på nyckelknippan satt lghnyckeln, nya lgh nyckeln också även bil nycklarna så vi tog oss ingenstanns. Sambon ringde senare polisen och anmälden den försvunnen.
    VI försökte tänka igenom vart den var osv, sen så hittade vi den i en pappkasse hehe.
    Ja hade slängt nycklarna i den i hallen utan att tänkt mig för =) och över låg vantar och de för de var vinter hehe =)

Hoppas det går bra för er och eran flytt

• Monsa

Hjääälp, usch när man tappar bort grejer är det panik verkligen, hur kan grejer försvinna liksom!?
    Mer historier, vad är en perfekt flytt då?

• frulan

Perfekta flyttar för mig har varit när inget av detta inträffat:

1. Vi hade ingen flyttbil (den var dubbelbokad) och vi satt ute på gården med våra två katter och väntade på ett par vänner som hyrde en bil hos sig och kom till oss. När vi väl kom fram till vår nya lägenhet fick vi inte upp dörren... ringde låssmed och han öppnade, kul med den extra kostnaden
    Lägenheten vi flyttade till var inte direkt städad heller...

2. Flyttbilen var dubbelbokad (igen...) och vi fick ha den halva tiden, stress stress... när vi kom fram till lägenheten vi skulle flytta in i så var den inte tömd (hyrde min kusins lägenhet och han hade lämnat massor av saker som inte skulle vara där) så det fick vi tömma... paaanik!

3. Hittade ingen flyttbil (populär flytthelg antagligen för jag försökte hyra en flera veckor i förväg)... letade och letade tills vi hittade en långt utanför stan med hyrtid 21.00... nattflytt, med andra ord. När vi kommer fram så kommer inte flyttbilen in i garaget så vi får bära allt (stort garage...) + att det började regna och sen frysa så utanför garaget blev det glashalt. Inte kul att bära akvarium då
    Jag hade självklart gjort illa svanskotan och kunde inte bära så mycket... kände mig totalt hjälplös. Tur att man har vänner som kan bära!

4. När vi skulle flytta in i vår källarvåning kom inte sängen in genom källardörren... kul. Vi fick ilåka till IKEA och köpa oss två 80-sängar i stället. Men det var ju skönt med nya sängar

Hmmm, det var några av mina flyttar. Nu när jag läser igenom dem så låter det ju inte så farligt, ilskan har lagt sig Men det var himla jobbigt och stressigt DÅ!
    De andra flyttarna har flutit på riktigt bra utan problem. Den senaste (hit alltså) kommer jag bara ihåg som ett lyckorus... vi var så GLADA över att vi fick vår kära stuga. Det hade nog inte spelat någon roll om det hänt något... vi hade säkert bara flinat åt det

En perfekt flytt är nog då allt är packat och städat i tid, transporten är inga problem. Många vänner som kan hjälpa till och bära. Det är städat på stället man flyttar till. Plus att man hinner sitta ner o käka med gänget som hjälper till att flytta.

Lycka till!

• Monsa

Ja det sistnämnda lät som en perfa flytt!
    Stackars er, vi har också haft katasrof många gånger men ofta självförvållat
    Jag ska ha städat innan jag flyttar denna gången så jag slipper stå med det efter och allt ska packas ordentligt innan!
    Dte där med om det är städat där kan man ju bara hoppas på , hatar när folk lämnat sin skit efter sig och vi råkar ofta ut för det. Vi har fått omläxa på städning men när vi flyttat dit har det vart värsta skiten!
    Det värsta var sist när när dom klagade på golven att dom inte var rengjorda ordentligt men dom skulle byta ut vartenda golv efter vi flyttat! Vi kvittade det mot städningen städerskan som bodde där innan oss inte gjort.
    Smutsiga luckor, luktade fisk, skitränder på kakel, fettklumpar som hängde runt fläkten, bläää och usch!!!!

• J o Js mamma

Vår senaste flytt....
    1. Pappa skulle låna flyttbil o hjälpa till, men var tvungen att åka bort med jobbet just den dagen min make tagit flyttledigt. Vi får hyra dyr bil....

2. Make tar ovan nämnda dyra bil o bakar in i en annan bil (personbil), så att killen baklucka går åt h-e. Dyrt....

3. Jag flyttstädar hela lördagen, men måste avbryta för jag har fått mjölkstockning med allt vad det innebär...

4. Maken städar klart på söndag, men trots detta är idioterna som flyttar in inte nöjda o kräver hyresvärden på städfirma. Gissa vilka som får betala...? Dyrt...

(kan tillägga att det äldre par som flyttade in redan innan bestämt sig för att vi inte kunde städa tillräkligt bra..=( Bar sig rätt illa åt när de var o kollade på lägenheten.)

Jag ska aldrig mer flytta...

• Monsa

Usch, det är ju det där man är så rädd för, klagande människor som tycker man städat dåligt, usch!
    Vi har också råkat ut för hyrda bilar och folk som inte kunnat köra och släp som vi fått hyra längre för vi inte blivit klara i tid!

• Angelika

Jodå Monsa, det vet man ju

• Monsa

Ja och du hade inget att tillägga eller Angelika? Det stod perfekt eller katastrofal flytt

• Angelika

Vet du väl att våra flyttar varit perfekta

Nejdå, det har de inte men inte katastrofala heller.
    Det har varit lite olika, flytten från vårt hus är nog den jag är minst nöjd med, då var inte allt så som jag ville ha det och det var lite jobbigt men men så är det.
    Men man hoppas ju på den perfekta flytten om man ska göra det nån mer gång.
    Hur går det för er nu då Monsa, blir det en perfetk flytt??

• Monsa

Vi packar på, tror vår tidsplan är rätt rimlig, igår gjorde jag inte så mycket men idag ska jag göra mer+ plugga lite med.
    Vi har ju inte så mycket grejer mer eftersom vi rensat ut allt innan vi flyttade hit. Barnens leksaker är packade och allt utom det som är på databordet är nerpackat i v-rummet.
    Håller på att få ner det sista i köket, ja det går rätt hyfsat och så mycket grejer i förrådet är det ju inte precis eftersom förrådet är obefintligt!

• Wagram

Var mest perfekta flytt var den senaste for nagra manader sedan. Eftersom jag ar gravid och inte kunde bara sa mycket hyrde vi en flyttfirma som packade in alla moblerna bar ut dem och lflyttadorna fran gamla lagenheten, jorde till nya lagenheten och stallde allt pa plats dar. Det enda vi flyttade sjalva var omtaliga saker som glas och porslin. Vilken drom att slippa kanka och bara (jag har flyttat ett antal ganger i mitt liv, sa jag vet hur jobbigt det ar)! Har i USA ar det vanligt att man hyr folk for att flytta at en, och om de finansiella mojligheterna finns (har ar det inte sa dyrt, men i Sverige kan jag tanka mig att det kostar skjortan) kan jag absolut rekommendera det! Sedan hade och har vi massa problem med lagenheten vi flyttade till eftersom halften av renoveringen inte var klar som de sagt och vi har fatt tjata for att saker skall bli gjorda (men det ar en annan historia...).

• Olympiagirl

Jag har precis haft en perfekt flytt! Den innebar visserligen en hel del förberedande:
    * slängde 10 st stora svarta sopsäckar med gammalt junk
    * packning av alla saker (som jag inte slängde) i bra flyttlådor
    * STOR flyttbil
    * MASSOR med kompisar som kan hjälpa till
    * förberedelse av maten dagen innan att bjuda alla snälla kompisar

Svar på tråden Berätta om en perfekt eller en katastrofal flytt!