• Jindra

Hur är lönen i kundtjänst?

Jag ska på anställningsintervju!

...som handläggare i en kundtjänst...pirrigt pirrigt och jag vill JÄTTEGÄRNA ha tjänsten!

Men så kommer alltid frågan vilka lönekrav som jag har...

Är det någon här som vill dela med sig vad de har för lön i kundservice. Jag är utbildad i kommunikationsvetenskap och har erfarenhet. Jag vet att det kan vara väldigt skilda löner.

Snälla snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Hur är lönen i kundtjänst?
  • Monky

Skulle tro att lönen ligger på allt från 15000-22000, precis som du säger beror det på mycket: Kvalifikationerna som krävs, arbetsort (storstäder ligger högre), komplexiteten i jobbet mm. Lycka till!

• Jindra

Finns det ingen mer som arbetar i kundtjänst?

• Froggis

jag har jobbat i kundtänst och tjänade då 16.000, nu var det dock fyra år sedan. Det beror ju mycket på företag var du jobbar din erfarenhet samt ålder . Säg lite högere lön än du kan tänka dig, så kan dom ju gå ner lite och du får ändå bra lön. Har du jobb nu? för annar brukar jag köra med -på mitt förra jobb tjänade jag.. för då vet dom att man inte vill gå ner i lön men man har endå inte sagt -jag vill ha! Men då krävs det ju att den lönen var bra också.

• Nallemajatjejen

Jag har jobbat i kundtjänst. Fick 14500 i ingångslön och då hade jag 1,5 års utbildning i branchen + var "fullärd" då jag praktiserat på företaget under utbildningen. Idag 4 år senare har jag 16 750 kr i lön och då har jag lägsta lönen pga att jag varit långtidssjukskriven och inte fått någon löneförhöjning de senaste 3 åren.
    Men min mor som jobbar i en kundtjänst utan ublidning (men längre arbetslivserfarenhet) tjänar strax under 20 000 kr. Men så mycket mer än det tror jag att det kan bli svårt att komma upp i.

• Poena

Jag har jobbat med en typ av kundtjänst (i telefon) och lönen var 14000 kr. Tyvärr är det ganska underbetalt tycker jag.. egentligen borde det ligga minst på en 16000 men det skiljer MKT också mellan företag.. Eftersom du har utbildning och erfarenhet så tycker jag dy minst kan lägga dig på 16-17 000 kr

• Konvaljen

jag sommarjobbar inom kundtjänst och har ingen erfarenhet, har dock flerårig erfarenhet från detaljhandeln. Jag har en månadslön på 15100 + semsterersättning och då löneförhandlade jag ändå upp det. Det är riktigt dåligt betalt inom det här yrket tyvärr...

• Jindra

Kan berätta att själv jobbade jag innan på en kundtjänst och hade 13000 när jag började och 13800 när jag slutade...så det finns ju ändå hopp om lite mer i allafall!

• smarties

Jag jobbar på kundtjänst, tjänar 17000 innan skatt, men tycker det är helt och hållet för lite, så mycket skit som man får ta..har sex veckor kvar på mitt jobb då jag sagt upp mig för att flytta, och jag tar ALDRIG mer ett sånt här jobb.

• milimina

har också jobbat i kundtjänst, på två olika företag. på det första fick jag 16500, då var det kundtjänst/ordermottagning jag sysslade med. på det andra jobbade jag som uthyrd konsult och det är ju inte mycket man får att hurra för då... fick ändå mer i lön än mina kollegor pga erfarenhet, men det var ändå bara 105kr/timme. månadslönen beror ju då på hur många dagar man jobbat just den månaden, men det gick ju sällan över 16000 utan balanserade mest på 15000kr-gränsen. bor i stockholm där lönerna kanske ligger lite högre än vanligt för den här typen av yrke...

det är ofta sugig lön för ett arbete som alla gånger inte är så himla trevligt, men den är dräglig iallafall

• milimina

hoppsan, glömde säga att det är fem år sen jag satt på en sån tjänst det kan ju ha gått upp sen dess

• ming

Det beror lite på vilket fack du tillhör.

• ming

Lycka till förresten (eller det kanske är för sent). Jag vet ju att du har varit arbetslös ett tag, så jag hoppas att du får/fick jobbet.

• Gmml

Lönen på en kundtjänst är KASS!
    Det är iallafall min erfarenhet!
    Har jobbat i en kundtjänst i tre år, ingångslönen var 14500 och nu är jag uppe i 15800!!!!
    Skandal-lön!!!

Svar på tråden Hur är lönen i kundtjänst?