• Jindra

Hur är lönen i kundtjänst?

Jag ska på anställningsintervju!

...som handläggare i en kundtjänst...pirrigt pirrigt och jag vill JÄTTEGÄRNA ha tjänsten!

Men så kommer alltid frågan vilka lönekrav som jag har...

Är det någon här som vill dela med sig vad de har för lön i kundservice. Jag är utbildad i kommunikationsvetenskap och har erfarenhet. Jag vet att det kan vara väldigt skilda löner.

Snälla snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Hur är lönen i kundtjänst?
  • Monky

Skulle tro att lönen ligger på allt från 15000-22000, precis som du säger beror det på mycket: Kvalifikationerna som krävs, arbetsort (storstäder ligger högre), komplexiteten i jobbet mm. Lycka till!

• Jindra

Finns det ingen mer som arbetar i kundtjänst?

• Froggis

jag har jobbat i kundtänst och tjänade då 16.000, nu var det dock fyra år sedan. Det beror ju mycket på företag var du jobbar din erfarenhet samt ålder . Säg lite högere lön än du kan tänka dig, så kan dom ju gå ner lite och du får ändå bra lön. Har du jobb nu? för annar brukar jag köra med -på mitt förra jobb tjänade jag.. för då vet dom att man inte vill gå ner i lön men man har endå inte sagt -jag vill ha! Men då krävs det ju att den lönen var bra också.

• Nallemajatjejen

Jag har jobbat i kundtjänst. Fick 14500 i ingångslön och då hade jag 1,5 års utbildning i branchen + var "fullärd" då jag praktiserat på företaget under utbildningen. Idag 4 år senare har jag 16 750 kr i lön och då har jag lägsta lönen pga att jag varit långtidssjukskriven och inte fått någon löneförhöjning de senaste 3 åren.
    Men min mor som jobbar i en kundtjänst utan ublidning (men längre arbetslivserfarenhet) tjänar strax under 20 000 kr. Men så mycket mer än det tror jag att det kan bli svårt att komma upp i.

• Poena