mens och canesten?
jag har svamp! och jag har mens, i förpackningen står det att man kan inte använda canesten om man har mens..? vad ska jag göra? det kliar ju!!
jag har svamp! och jag har mens, i förpackningen står det att man kan inte använda canesten om man har mens..? vad ska jag göra? det kliar ju!!
ingen??
Nu är ju detta bara en tanke: kan du inte använda krämen tre gånger per dag men vänta tills mensen slutar med att använda vagitorierna? Förmodligen kommer mensen att "skölja bort" en del av krämen och det kommer att fungera sämre än vanligt, men vad jag förstår är det inte farligt att använda vid mens. Säkert får du hålla på längre än annars, men klådan borde ju bli lite mindre än om du bara väntar tills mensen är slut.
kan mensen ta bort svampen? kan det försvinna utan läkemedel..??
Killar får sällan svamp, det beror på att deras kön är mycket luftigare än kvinnors. Alltså borde det vara lättare att få och/eller svårare att bli av med svamp när man använder binda. Jag tror inte att mensen i sig kan ta bort svampen, har aldrig hört liknande.
Jag var i precis samma situation för 2 veckor sen. Jag hade mens och kom samtidigt på att jag måste ha svamp. Mensen var konstig så jag hade den bara i 2 dagar. Väntade ytterligare en men när den inte kom tillbaka använde jag tabletten. Tyvärr blödde det lite dagen efter så mycket av tabletten åkte ut med mensblodet. Så jag tror det är bäst att du väntar med tabletten tills mensen är slut men använd salvan, den hjälper jättebra!
nu har jag haft mens i 2dagar, men inget idag, super skumt. var ju igår var det ju mest brunt också. jag ska behandla mig själv ikväll tänkte jag. kliar mindre nu men har fortfarande vita konstiga prickar.. kan min konstiga mens bero på svampen?
Vet inte om det kan bero på svampen. Jag hade p-ring 4 veckor istället för 3 och tog sedan ut den och fick mens bara 2 dagar + den där lilla efterblödningen. Har inte läst nåt om att det skulle påverka mensen med svamp men det kan ju vara så.
någon annan som haft kort konstig mens tillsammans med svamp? jag hade mens i 2dagar och lite dag tre, men 2&3dje dagen var det mest brunt? kan det bero på svampen som jag tror jag hade?