• Andreas tjej

Vilka lekland finns i Stockholm och hur är de?

Ska med min 1,5-åring till något lekland imorgon.

Vet att det finns:
    - Andys lekland i Sicka
    - Barnens trollskog i Skärholmen
    - Barnens värld i Järfälla
    - Leklandet i Järfälla
    - Barnadiset i Högdalen
    - Lekplatsen i Bromma
    - Lekslottet i Tullinge
    - Nickis äventyrslek i Täby

Finns det fler?
    Har ni erfarenhet av någon av dessa?
    Vart åker man lämpligast med en 1,5-åring?

• Svar på tråden Vilka lekland finns i Stockholm och hur är de?
  • Tant Green

Jag har bara varit på Andys och Barnadiset. När dottern var 1-2 år brukade vi gå till Barnadiset, det var alldeles lagom för henne då, lite lugnare och färre barn (kanske för att det inte är så kul för lite större barn). Nu när hon är 3 är Andys betydligt roligare.

Kolla på www.barnistan.se om det finns fler.

• karma5

Lekslottet i tullinge tycker jag är bra och vi har även varit i Högdalen och andys i Sickla. Men lekslottet tycker jag var bäst för vår då 2,5-åring och vår 5-åring. Dels för att det känns mer hemtrevligt men också mer avslappnat vad gäller föräldrarnas klädstil och kaffedrickande Trist bara att det ligger så långt bort (för vår familj)

• Anna81

jag tycker att trollskogen í skärholmen är toppen.
    Vi bor nära så vi brukar vara där på söndagarna

• strojes

I Åkersberga finns Lekiz (www.lekiz.se). Ett ganska stort lekland som är utmärkt för barn som älskar att klättra och åka kana. En hoppborg finns också.

I övrigt har vi varit på Leklandet i Kallhäll (Järfälla), inte lika stort som Lekiz men kul ändå. Det finns en vanlig hoppborg och en borg med kana, en studsmatta och stor yta att springa runt och jaga varandra på i två plan.

Båda leklanden jag nämnt har avgränsade lekområden för de minsta barnen.

• mittenavapril

Lekplatsen i Bromma är väldigt högljudd, olidigt att vara där.

• hild

när jag var på lekitz i åkersberga var det också olidlig ljudnivå-nästan så man tyckte det var farligt fr hörseln

• A2P4

På Lidingö finns Stockholms mest centrala lekland, Leklandet Fantsium! Ett relativt nyöppnat lekland med trevlig personal som vi besöker ganska ofta. Barnen (4 och 2,5 år gamla) äääälskar detta lekland...

• A2P4

Betty Boop skrev 2008-10-28 22:47:38 följande:

Andys Lekland i Sickla har en egen liten avdelning för mindre barn.
    Då är det nybyggt i så fall, för när vi har varit på Andys med barnen har småbarnsavdelningen varit integrerad i den stora lekställningen och det har inte alls känts bra. Barnen bara försvinner i den stora ställningen. Dessutom har personalen varit totalt värdelös..! Leklandet Fantasium har en egen lekdel åt småbarnen som är avskilld från den resterade lekytan och engagerad personal.
  • Betty Boop
    A2P4 skrev 2008-10-28 22:59:02 följande:
    Betty Boop skrev 2008-10-28 22:47:38 följande: Då är det nybyggt i så fall, för när vi har varit på Andys med barnen har småbarnsavdelningen varit integrerad i den stora lekställningen och det har inte alls känts bra. Barnen bara försvinner i den stora ställningen. Dessutom har personalen varit totalt värdelös..! Leklandet Fantasium har en egen lekdel åt småbarnen som är avskilld från den resterade lekytan och engagerad personal.
    Jag var där i våras. Småbarnsavdelningen låg intill den stora avdelningen, men var avskärmad med staket och tydliga anvisningar om att bara små barn får vara där.
Svar på tråden Vilka lekland finns i Stockholm och hur är de?