• Winnie

Tipsa mig om nån fantastisk 50-årspresent!

Finns det nån som har nån superbra idé på nån fantastisk 50-årspresent? (Budget max 5000 kr.)

• Svar på tråden Tipsa mig om nån fantastisk 50-årspresent!
  • Padme

Om personen i fråga gillar vin (som mina svärisar) så är ett hett tips att ge dem en vinrad i nån vinodling nån stans!

Det gjorde vi och det blev succe! När de sen får hem vinerna (tror det blev 20 flaskor) så stod det vårt efternamn på som vinets namn! Dessutom ett fantastiskt gott vin!

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯) CK -36,4 kg
  • Winnie

Tack för tipset, men han dricker inte vin tyvärr. Fler?

• Solsaga

Beror på vad personen gillar. Är det en kvinna eller man?
    Jag ger gärna bort personliga smycken till kvinnor (www.lyckogram.se), ibland även män.
    Kanske en helg på slott (Bjertorps slott ex) eller något annat kul i form av upplevelse.
    Whisky gillar en del, till 50-åringar kan man köpa en annorlunga eller ovanlig sort.
    Kanske en kryssning eller ballongtur...

• månälva

Luftballongfärd! Kostar ca 1500 och 1000 för medföljande. Blev väldigt uppskattat av min pappa iallafall.

• månälva
    Padme skrev 2008-08-29 20:42:38 följande:
    Om personen i fråga gillar vin (som mina svärisar) så är ett hett tips att ge dem en vinrad i nån vinodling nån stans!Det gjorde vi och det blev succe! När de sen får hem vinerna (tror det blev 20 flaskor) så stod det vårt efternamn på som vinets namn! Dessutom ett fantastiskt gott vin!
    Vilken fantastiskt present! Hur fixar man det,och vad kostar det? Vilket land?
  • morgerda

Sprid ut lagom stora presenter under hela året som är hans 50:e år?

Ballongfärd i september
    5-rätters med frun i november
    picknick med barn o barnbarnen i juni

osv osv... beroende på hur långt pengarna räcker.

En riktigt fin whiskey/cognac (eller vad han nu dricker) att överlämna på själva dagen med "inbjudan" till alla andra presenter, eller hint om dessa.

• månälva

Tack! Det verkar verkligen kul! Coolt att kunna ställa fram vin med vårat efternamn på när man har middagsbjudning!

• Urpan

Är det nån som vet om man kan hyra en vinrad där man inte måste åka ner och besöka vingården, för att hämta vinerna. För dom ställena jag hittat så måste man det eller så måste man betala massa extra pengar för att få vinerna hemskickat (typ skatter mm)

Svar på tråden Tipsa mig om nån fantastisk 50-årspresent!