önskar massor med tips till en kall buffe
Maken fyller jämt och det ska firas med kall buffe. Vi kommer vara ca 40 personer och flera av gästerna är barn under 5 år. Jag skulle bli jätteglad för tips på mat till en kall buffe i början p september.
Maken fyller jämt och det ska firas med kall buffe. Vi kommer vara ca 40 personer och flera av gästerna är barn under 5 år. Jag skulle bli jätteglad för tips på mat till en kall buffe i början p september.
grillad kyckling, rostbiff, köttfärsspett eller liknande, frukter o grönsaker. Spansk potatissallad är min favvo som tillbehör.
Lax, pastasallad, cous cous sallad, grillad fläskytterfile eller fläskfile, kalla såser som fetaostsås och ädelostsås sweetchilisås.
Massa kalla såser : Tzatziki, örtdressing, gucamole, cremé fraiche, sweet chili, ajvar osv osv
"dippvänligt" kallskuret: kycklingfile skuren i remsor, lax/skaldjursspett, köttbullar på spett (barnvänligt och kul) osv osv..
Tillbehör: Pastasallad med t.ex. tonfisk/ägg/kalkon/rostbiff, quoinasallad med fetaost, soltorkade tomater och oliver.
Grönt: grönsaksstavar (gurka, morot, paprika, selleri), cocktailtomater, blandsallad, coleslaw osv..
Dessert: Olika sötsaker i mumsbitar (tryfflar, kakor, mjuk kaka tex morotskaka/chokladkaka skuren i mindre bitar...) och ett stort härligt fruktfat med melon, ananas, kiwi, physalis, blåbär, vinbär, vindruvor osv osv..
Helt enkelt: En massa plock som alla kan sysselsätta sig med, det brukar även gå hem hos små barn
Låter jättegott alltihop tack!