• Dream26

Göra om en klädkammare till rum?

Är lite fundersam här..
    Kan man göra om en klädkammare till ett rum till två stora flicker?
    Det finns alltså inga fönster eller så..
    Tacksam för tips och råd..hur går man till väga?

• Svar på tråden Göra om en klädkammare till rum?
  • humbela giz what ever u call me

finns det ventelation så är det inga problem men blir det inte väldigt trist utan fönster?

• Dream26

Ja det finns sån där i väggen om du hänger med
    Det är en lägenhet.
    Visst trist utan fönster de kan ja väll hålla med om men..därför ja ville ha lite tips och råd va man kunnde göra för att lätta upp de

• lalasmama

de kanske kan ha det till sovrum kanske.. mörkt å mysigt.. men de kanske inte är så kul att leka där..

• siamusen

Vi gjorde om var klâdkammare till kök och köket till sovrum. Ett tips bara om det funkar med ventilation och i övrigt.

• Dream26

Tjejerna är ju 10 år så..så mycket leka i rummet blir det ju inte..det är en stor klädkammare alltså som ett rum.
    Tänkte om man ska tänka på nån speciell färg och så i ett sånt rum utan fönster och hur man kan piffa till det.
    Byta med köks delen är hellt omöjligt he he då det är en hyresrätt *flin*

• siamusen
    Dream26 skrev 2008-08-30 12:28:06 följande:
    Tjejerna är ju 10 år så..så mycket leka i rummet blir det ju inte..det är en stor klädkammare alltså som ett rum.Tänkte om man ska tänka på nån speciell färg och så i ett sånt rum utan fönster och hur man kan piffa till det. Byta med köks delen är hellt omöjligt he he då det är en hyresrätt *flin*
    Ok

Speglar istället för fönster kanske? Alltsa gör speglar som ser ut som fönster med en liten gardin runt eller fönsterbräde.
  • Dream26

siamusenOnline: Hmm det va en smart ide tack

• hemlighetsfull 84

Jag skulle valt en ljus färg och hög glansig så att det reflekterar ljuset på ett bra sätt. Mycket lampor både på väggar tag och golv... Det går att göra mycket med lampor. Man kan få det se större ut och även mindre. fast här skulle jag satsat på att göra rummet så stort som möjligt.

• hemlighetsfull 84

inte tag utan tak menar jag

• Dream26

så tapet är inget och tänka på då alltså?

Hemlighetsfull84:tack för tipset

• Val

Högglans vit färg i taket och FOTOTAPET!!! Kompisarna gjorde datarum i klädkammaren med fototapet med skogsmotiv (på två av tre väggar, fjärde "väggen" är dörren). Det blev faktiskt snyggt, även om jag trodde att det skulle bli värsta åttitalet. Beställ via nätet. Googla fototapet, så hittar du. Man kan göra egna motiv.

• hemlighetsfull 84

Det finns ju tapeter som speglar ljuset bra också. vet en tapet som är vit med glansiga mönster på som egentligen bara syns när ljuset ligger rätt på. Svårt att förklara. Vet några som har en sån som fond tapet.

• Jica

Det går nog utmärkt att göra det...men tänk på färger, mönster, och lampor...speglar med lampor över tror jag är en bra grej..gör rummet större och reflekterar ljuset bra.....

• Dream26

Tack för era tips :-d
    Gärna fler om ni har

• Justess

Jag har ett tips. Sätt ett fönster i dörren för ljusinsläpp från utanförliggande rum (som förhoppningvis har fönster). Tex frostat glas (för att slippa insyn) och kanske en liten rullgardin om flickorna vill stänga om sig helt.

Annars; ljusa färger och många belysningskällor. Både bra allmänbelysning och punktbelysning samt mysbelysning.

Feministmamma och fru
  • Dream26

Taolin: Tack så mycket
    Finns ingen som gjort så och har några bilder och visa? Vore spännande

• Joonas

Ja, fönstter, kanske ett runt stort, med frostat glas. Så får de naturligt ljus in!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Joonas

Vi har satt in runda små fönster i våra badrumsdörrar. Men har även satt in frostat glas mellan sovrum och hall. För att få in naturligt ljus i hallen. Jag tror jag har bilder på det i galleriet...

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Dream26

Ja det lät ju med som en bra ide.. ..
    Men värst va dåligt med bilder de fanns på en sån förvandling hittar inge ju på google

Svar på tråden Göra om en klädkammare till rum?