• HannaS86

Vad ska man ge till en som tar examen från universitet? Max 150kr

En kompis till mig som går ur universitet ska ha fest för att fira det idag. Vi har inte träffats sedan gymnasiet utan bara pratat på msn men är ändå bra vänner. Frågan är vad jag ska ge henne. Är inte så rik just nu och eftersom vi aldrig träffas vill jag inte något för en tusenlapp direkt. Tänkte max lägga 150kr på en present men jag vill inte ge något tråkigt vanligt som en aladdin-ask eller blommor. Nåt förslag?

• Svar på tråden Vad ska man ge till en som tar examen från universitet? Max 150kr
  • mammatalman

vad är det hon har läst?

• TBS

En flaska vin.
    För 150 kronor får man ett riktigt bra vin

• Flygfotogen

Jag älskar snittblommor och hade blivit jätteglad för det. Jag BLEV glad för det när jag tog min examen.

• Flygfotogen

Förresten, om du inte vill köpa en vanlig Aladdin-ask så kanske ni har Kahl's eller liknande i butikväg där du bor? Där finns det fina praliner!

• kidA

vin. mousserande kanske?

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Solian

En vacker ljuslykta, med ljus i (kanske doftljus?), inslagen i cellofan. Jag älskar ljuslyktor och skulle kunna ha hur många som helst...

Vill du fynda så tror jag säkert att det går att hitta på second hand.

• Romii

150 kr så att hon kan börja betala av sitt csnlån?? hahahah

• carrobarro84

beror väl lite på vad hon har utbildat sig till. min kompis fick bla "lärarkalendern" av mig när hon tog examen, hon är utbildad förskollärare

• Flygfotogen
    Romii skrev 2008-08-30 15:30:00 följande:
    150 kr så att hon kan börja betala av sitt csnlån?? hahahah
    ?
  • Solsaga

Jag skulle välja ut en bra bok som hon kommer att ha glädje av länge. Beror lite på vad hon har läst, om man vill knyta till det. EN bok med härliga bilder och mycket inspiration.

• HannaS86

Jag gick in i en presentaffär med era tips i minnet och hon som jobbade där föreslog nåt "olivsalt" i en burk + en fin glasskål till saltet och så tog jag chokladpraliner med, det blev bra :) tack för tipsen!

Svar på tråden Vad ska man ge till en som tar examen från universitet? Max 150kr