• Stolt mamma till Vincent

Molly Sandén - Hallelujah

Hörde precis Molly i Sommarkrysset någon som har texten på svenska, älskar denna låt och hon är så duktig.

• Svar på tråden Molly Sandén - Hallelujah
  • Eisa

Molly är fantastisk! Kan dock inte hjälpa dig...

• Mallan76

Håller med. Molly Sandén har en fantastisk röst! En av Sveriges bästa enligt mitt tycke.
    Låten heter egentligen "Decembernatt" och spelades in av Peter Jöback på hans julskiva för några år sedan. Klipper in texten:

DECEMBERNATT

Nu sover stad nu sover land och överallt står snön i brand
    inatt kan inget kväva eller kuva.
    Och stjärnorna dom blänker matt på himlen som en hemlig skatt
    i det tysta hörs ett dämpat
    Hallelulja
    Halleluja,Halleulja, Halleluja,Halleluja

Nu sover sorg och vredesmod med saknaden och hjältemod
    och bitterhet får sova med det djupa
    Nu sover dom som önskar tid med dom som tror på evigt liv
    och änglaspelen klämtar Halleluja.
    Halleluja,Halleluja, Halleluja,Halleluja

Nu drömmer vi i vintertrakt om lågorna som håller vakt
    och om en plats som kan få hjärtat att jubla
    De drömmer om hur allt ska bli när farorna har gått förbi
    Vi vaggas av ett stilla Hallelulja
    Hallelulja,Hallelulja, Hallelulja,Hallelulja

Nu brinner ljus i mörka rum, nu blundar tvivlet för en stund
    och om sanningen ska fram så får den ljuga
    Nu blundar dom som jagar tröst och dom som redan släckt sin törst
    och från andetagen flyr ett Halleluja
    Halleluja,Halleluja, Halleluja,Halleluja,
    Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja.....
    Halleluja.. åhh.. Halleluja, Halleluja, Halleluja,Halleluja.

nu råder lugn och julefrid, snart nog tar nåt annat vid
    men här får morgondagens skuggor inte ruva.
    och sjunger kanske nån för mig och kanske sjunger nån för dig
    ett sprucket men ett hoppfullt Halleluja.
    Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja
    Halleluja, Halleluja.........

Mallan76 skrev 2008-08-30 21:33:29 följande:
    Håller med. Molly Sandén har en fantastisk röst! En av Sveriges bästa enligt mitt tycke.Låten heter egentligen "Decembernatt" och spelades in av Peter Jöback på hans julskiva för några år sedan. Klipper in texten:DECEMBERNATTNu sover stad nu sover land och överallt står snön i brandinatt kan inget kväva eller kuva.Och stjärnorna dom blänker matt på himlen som en hemlig skatti det tysta hörs ett dämpat HalleluljaHalleluja,Halleulja, Halleluja,HallelujaNu sover sorg och vredesmod med saknaden och hjältemodoch bitterhet får sova med det djupaNu sover dom som önskar tid med dom som tror på evigt livoch änglaspelen klämtar Halleluja.Halleluja,Halleluja, Halleluja,HallelujaNu drömmer vi i vintertrakt om lågorna som håller vaktoch om en plats som kan få hjärtat att jublaDe drömmer om hur allt ska bli när farorna har gått förbiVi vaggas av ett stilla HalleluljaHallelulja,Hallelulja, Hallelulja,HalleluljaNu brinner ljus i mörka rum, nu blundar tvivlet för en stundoch om sanningen ska fram så får den ljugaNu blundar dom som jagar tröst och dom som redan släckt sin törstoch från andetagen flyr ett HallelujaHalleluja,Halleluja, Halleluja,Halleluja,Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja.....Halleluja.. åhh.. Halleluja, Halleluja, Halleluja,Halleluja.nu råder lugn och julefrid, snart nog tar nåt annat vidmen här får morgondagens skuggor inte ruva.och sjunger kanske nån för mig och kanske sjunger nån för digett sprucket men ett hoppfullt Halleluja.Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja, Halleluja, HallelujaHalleluja, Halleluja.........
    Åh tack så mycket men det är inte samma text som hon sjunger?

Mallan76 skrev 2008-08-30 21:54:40 följande:

Nähä, är det inte?
    Den hon sjunger går så här;

Det finns en sång som säger att, som värmer när det blåser kallt som lockar dig att gråta eller jubla.

Den har någonting som griper tag som leder dig genom natt och dag och plötsligt vill du sjunga Hallelujah

Här komme hela texten som jag nu lyssnat på och skrivit ner ifall det är fler som vill ha den

Molly Sandén- Hallelujah

Det finns en sång som säger att, som värmer när det blåser kallt som lockar dig att gråta eller jubla.

Den har nånting som griper tag och leder dig från natt och dag och plötsligt vill du sjunga hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Den visar att vi hör ihop som ett försiktigt glädjerop förenar det oss i det bitterljuva, det liv vi måste klara av och allt vi tog och allt vi gav så vi kan våga ropa hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Det är en sång om enkelhet det lilla som vi alla vet den talar till det vackra och det fula den badar oss i månens sken så skälvande men ändå ren en röket men ett vackert hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Å alla drömmar vi har drömt det vackra som vi  nästan glömt finns kvar och vi kan inte längre ljuga du ropar och man hör din röst du hör ett ord som ger dig tröst ett naket och ett äkta hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

• Himmelsblå

jag gillar faktiskt inte hennes röst, men det är jag det.

Himmelsblå skrev 2008-08-30 22:21:33 följande:
    jag gillar faktiskt inte hennes röst, men det är jag det.
    Det är tillåtet att tycka vad man vill alla kan vi inte tycka om den heller.
Svar på tråden Molly Sandén - Hallelujah