• Fru X

Mina nya fina Blåbyxor

Skulle köpa nya blåyxor i veckan.
    Alla tjejer som jobbar inom "manliga" yrken och försöker få en kvinnokropp att passa i blåbyxor vet vad jag menar: För stora i midjan, trånga över låren OCH världens gällivarehäng - där fram!
    Döm om min förvåning när tjejen i affären pekade och sa:
    "vi har blåbyxor i DAMSTORLEKAR också..." WOW! Satt som en smäck, och inget som stramar när man ska upp på traktorn, rensa ogräs osv.
    Detta har jag längtat efter i 25 år!

• Svar på tråden Mina nya fina Blåbyxor
  • Tinuskan

Finns i mamma modell oxå

• Fru X

Var då?
    Menar du Jobbarbyxor m hölsterfickor, knäskydd o hela baletten?

• Tinuskan

Jopp me justerbar resår i sidan...
    Finns men alla tar inte in dem.

• Kit Walker

Det är inte bara en könsfråga. Har själv gått i overall sen barnsben och alltid undrat hur f*n den gubben som dom sytt dessa efter sett ut. Hade man en som passade och lyfte på armarna så talade man sen i falcett, tog man en större så fick man gälivare ner till knäna. Har nu gett upp och har nu enbart byxor.
    Men bra att det finns damstorlekar.

• Fru X

Kit Walker skrev 2008-09-04 21:33:43 följande:

Det är inte bara en könsfråga. Har själv gått i overall sen barnsben och alltid undrat hur f*n den gubben som dom sytt dessa efter sett ut. Hade man en som passade och lyfte på armarna så talade man sen i falcett, tog man en större så fick man gälivare ner till knäna. Har nu gett upp och har nu enbart byxor.Men bra att det finns damstorlekar.
    För att inte tala om när en tjen behöver kissa
  • Tinuskan

Jag fick ju ingar riktiga mammabyxor, för de hade inte inne där mitt förtag handlade, även om de hade märket så var de inte intresserade av att ta in, fick ha hängslebyxor jätte jätteförstora, tjock mattläggar brallor, kände mig som byggare bob, kan tillägga att jag va arbetsledare då me, he he kände mig väldigt förtroende givande... det kom ett par blå byxor bakomd dem fanns jag

Svar på tråden Mina nya fina Blåbyxor