• Anonym (knasig)

Oj, jag tror jag är kär......i en kvinna

Ja, detta är ju igentligen inget problem. Bara lite lustigt/märkligt.

Jag lever tillsammans med man och två barn och är, tro det eller ej, lycklig. Jag älskar min man, vårat liv och våra barn. Vill absolut inte byta och skulle aldrig göra något för att sabba det fina jag har - så det är inte det detta handlar om.

Men nu har en lite märklig känsla krupit över mig. Jag har gått och blivit kär i en arbetskamrat, en kvinna. Hon är helt enkelt underbar. Hon är kort, mörk, lite äldre än mig, hon har barn och man och är också lycklig och vet naturligtvis inget. Men hon är underbar, vacker. Hon har små rynkor runt ögonen och skrattar högt. Hon är orolig för sin dotter och talar med ganska låg röst. Hon har stora händer men är ändå ganska kort. Hon har bruna ögon, påminner om en skådespelare som spelar i "sanningen om katter och hundar", hon har humor. När hon talar till mig rodnar jag och jag som inte rodnat sedan jag träffade min nuvarande man. Känslan som jag har nu är förvillande lik känslan jag hade då.
    Det är en sådan märklig känsla ska ni veta. Jag har aldrig klassat mig själv varesig som homo- eller bisexuell och ändå sitter jag här och tänker på henne. Jag gick en promenad idag och bara fantiserade om fåniga saker, samtal vi kunde ha, saker hon brukar göra och hur hon låter när hon pratar. Jag vågade tillochmed tänka tanken om hur det skulle kännas om hon rörde vid mig.....jag rodnar nästan nu. Däremot vågar jag inte tänka på hur jag skulle röra henne - vet liksom inte hur man gör. Vill nog inte heller - hur skulle det bli. Har dessutom min man hemma och som sagt så vill jag inte på några villkor sabotera det vi har tillsammans.

Så varför känner jag då så här?? Vart kommer denna känsla ifrån?? Känslan är ju i sig lite behaglig och jag kan inte låta bli att småle, men hur gör jag nu? Är jag helt plötligt bisexuell nu? Eller är jag bara knäpp?

I vanliga livet vågar jag inte säga mycket till henne, hon är väldigt enkel och charmig men jag vill absolut inte göra bort mig eller liksom försäga mig, därför tycker hon sannolikt att jag är konstig eller kanske till och med lite otrevlig. Nåja. Lika bra det kanske - då kan det ju aldrig bli något mer......

Jag ska självklart inte göra något åt detta. Ville bara berätta på något vis.Nu var det gjort. Vi jobbar tillsammans nästa arbetspass........*ler igen*, men vad i hela världen håller jag på med??

• Svar på tråden Oj, jag tror jag är kär......i en kvinna
  • lollisen

Skuldbelägg inte dig själv... Man får väl känna för andra? Det kan man ju inte direkt rå över, eller hur?

Jag tror att det kan vara sunt att låta sig känna, man blir så glad då och det känns väldigt trevligt inombords.

Men det som avgör är ju hur man gör med känslorna.. Om man går vidare med dem, så är det ju ett klart övertramp mot sin partner om man inte bestämt tillsammans att det skulle vara okej.

Ärlighet varar längst om det skulle vara så att man vill gå vidare..

Sådana här känslor tror jag att de allra flesta råkar ut för, när de är i förhållande. Varför skulle man sluta känna bara för att man lever med en annan människa. Det behöver inte vara nått fel, bara för att man känner för andra. Man är ju inte mer än människa och visst vore det en stor förlust om man för den skulle slutade känna såhär?

Nej, känn på du, låt känslorna få dig att må bra ett tag. För de kommer att gå över så småningom. GÖr ingen jättegrej av det hela bara, för din egen skull.

Njut och må bra av livet. Det är härligt!

• Anonym

jag tror att alla kvinnor är bisexuella i mer eller mindre utsträckning och har förmåga att tända på kvinnor oavsett vad de väljer att klassa sig som. Men pga rådande normer lever de flesta ändå med män. Så jag skulle inte oroa mig om jag var du utan bara vara glad att du upptäckt den sidan hos dig själv, bättre sent än aldrig.

• Anonym (anna)

Vet precis hur du menar för samma sak har hänt mig!
    Jag har alltid varit SÅ hetro men nu har det börjat en tjej på mitt jobb som jag blir helt galen av att vara nära. Jag blir skit konstig när hon är i närheten, men vet egentligen inte om jag skulle kunna göra något åt det eftersom jag lever i ett förhållande med en man och vi har hus och barn och hela den grejen.
    Hon är min raka motsats då jag är ganska "tjejig" och hon är ganska "killig" och inte blir det bättre av att hon är lesbisk!! För eftersom hon är det finns ju ändå chansen att det skulle kunna hända något och inte bara stanna vid fantasier.
    Men hon är inte singel och jag skulle aldrig vilja förstöra något för henne.
    Men jag fantiserar och leker med tanken om vad som skulle kunna hända, men vet att jag aldrig skulle våga!
    Men har nog kommit fram till att jag kanske är bi fast jag aldrig trott det!

• Anonym (Hmm)

TS tjejen som du beskriver som du fantiserar om låter lite som mig, tänk om det vore jag då hade jag velat veta det då jag själv e intresserad av att träffa en tjej.
    Fast man har man & barn. Hur vet folk om man är lycklig???
    Berätta, man vet ju aldrig...jag hade blivit överlycklig ;)

• Anonym (Hmm)

Förresten vart bor du?? Tänk om detta vore mig du skrev om!!

• Anonym (knasig)

Tack för era svar. Det har gått några dagar och jag har beslutat mig för att "mysa" i känslan. Känner mig nästan lite viktig nu när jag har en ny, oväntad, men lite speciell sida hos mig själv. Är annars å väldigt vanlig och normal att jag kan kräkas ibland. Nu är jag ju lite speciell helt plötsligt. Enligt mitt eget sätt att se på saken.

I alla fall så är kvinnan i fråga fortfarande underbar och jag ler när jag tänker på henne och längtar efter gemensamma arbetspass. Mer än så blir det sannolikt inte så länge min man vill leva med mig, och det hoppas jag han vill länge till. Men att mysa med vackra känslor det kan jag nog unna mig.

PS Hmm: Jag/vi bor i mellannorrland!! Tänk om det vore du? :)

Svar på tråden Oj, jag tror jag är kär......i en kvinna