Baka tårta utan grädde? Hur gör man?
Jag ska fixa ett kalas för min dotter då hon snart fyller år. Hon tycker inte om grädde men vill ha tårta på sitt kalas.
Jag ska fixa ett kalas för min dotter då hon snart fyller år. Hon tycker inte om grädde men vill ha tårta på sitt kalas.
Tårttråden - Spritsad med kärlek - del 11 kolla där för tips
Glasstårta, vänd upp och ner på en tvålitersbunke och dekorera, eller använd halvlitersblock!
jag gillade inte heller grädde när jag var liten, men mamma gjorde då alltid en kladdkaka istället till mig, som vi dekorerade med florsocker (man kan göra som en mall i papper så att det blir en siffra eller ngot med florsocker) och så dekorerade hon med kiwi eller något annat fint.
du kan göra en frukt tårta..
ett lager sylt ett lager banankräm lr vanilj kräm.. runt om kan du lägga vaniljkräm å strö runt strössel lr mandelflan lr vad man tycker är gott..
å garnera uppe på med vad du vill..
så gör dom på bageri när dom inte har grädde i tårtan.. i alla fall där jag jobba.
lycka till
Åhhh vilka bra tips!! Tack snälla.
Hon ska fylla 7 år.
o GUTEGIRL o skrev 2008-08-31 11:02:33 följande:
Jag har alltid varit väldigt förtjust i maräng- och glasstårtor. Med sådana färdiga marängbottnar som finns och sedan skivad glass mellan och uppepå. Ev flera små maränger på för att det är gott och ser lite fint ut. Och choklad- och kolasås. Eller strössel om man föredrar det.
Hm, blir ju lite sötsugen nu...
Hjälp vilka bra ideèr ni kommer med. Haha ni är bara för underbara.
Absolut! Ska höra med lill-tjejen vad hon skulle vilja äta utav förslagen.
Ååh, hoppas det blir pannkakstårtan! Den vill jag ha!
Glömde skriva att på kladdkakan kan man ju även lägga nonstops eller gelehallon eller nåt annat kul om just inte kiwi känns så bra :)
Chokladtårta typ Sacher fylld med aprikosmarmelad och en chokladglasyr ovanpå och runt kakan.
Vanlig chokladpudding ovanpå istället för grädde. o sen garnera med vad som helst precis som vanligt
o GUTEGIRL o skrev 2008-08-31 12:54:18 följande:
Man kan smälta blockchoklad, blanda ut med lite lite margarin eller grädde så den blir lite mjukare, bre sedan över tårtan och låt det rinna ner på kanterna. Dekorera med strössel. Låt stelna (kallt). Gott!