• miss nöjd

Erfarenheter att bo i Bromsten? Utanför stockholm?

Åkte igenom där igår. Jättemysigt äldre villaområde. Hur är det att bo där? TYckte det verkade som ett ställe för oss. Fint äldre villaområde verkar tryggt men ganska nära in till stan och till arbetsplatser?
    Ngn åsikt?

• Svar på tråden Erfarenheter att bo i Bromsten? Utanför stockholm?
  • Tecken

Jag har inte bott där, men hade en kursare som bodde där. Tycker också det ser väldigt trevligt ut, men ändå inte så långt ifrån "allt".

• miss nöjd

Ja, visst gör det. Undrar dock om det är så lugnt och tryggt som det ser ut. Det ligger ju dock brevid Rinkeby?

Tecken skrev 2008-08-31 11:11:26 följande:
    Jag har inte bott där, men hade en kursare som bodde där. Tycker också det ser väldigt trevligt ut, men ändå inte så långt ifrån "allt".
  • Tecken

Fast är de inte åtskilda av en stor väg? Motorvägar etc brukar fungera bra som "avskiljare" mellan områden, så även tågspår etc.

• Skogsflickan

Jag åker genom bromsten varje gång till jobbet, har kollegor som bor där..Verkar väldigt mysigt o lugnt familjeområde..Enligt kollegorna händer det aldrig något där och gängen kommer aldrig dit. De har bra grannsamverkan och bra grannar..Rinkeby ligger inte så jättenära, utan de gängen tar sig till solna o kista mer.

Mest barnfamiljer som bor där

Jag skulle kunna tänka mig bo där

• wynn

Bromsten tillhör väl Bromma?

Rinkeby ligger ett par km ifrån och hela Bromma brukar ses som ett lugnt och barnvänligt område, med vissa "överklassdelar".

Känner en som bor i Bromsten och det är typ ett vanligt svensssonområde. Rinkeby och Tensta märker de knappast av alls, iaf inte de negativa sidorna. (På dagarna kan Rinkeby och Tensta C sjuda av liv och rörelse, människor är öppna och pratsamma, man kan handla mycket "exotiska" kryddor och frukter och spännande maträtter ganska billigt mm. Då kan det vara kul att ha gång- eller cykelavstånd till ett sånt centrum. Allt är inte svart eller vitt )

• wynn

Sorry, jag hade fel. Bromsten tillhör Spånga, ligger i praktiken mellan Spånga och Rinkeby.

Min vän bor ungefär mitt inne i området och har ungefär lika långt
    till Spånga pendeltågstation som till Rinkeby tunnelbana. På dagarna tar hon ibland vägen via Rinkeby för att handla mm och hon tycker att det är trevligt där, att det "soliga torgdagar" absolut inte lever upp till sitt dåliga rykte. Men på kvällar och nätter är det kanske en annan sak. Då åker hon vanligen via Spånga...

Svar på tråden Erfarenheter att bo i Bromsten? Utanför stockholm?