• Mollemupp

Flaskvärmare för skötväskan?... som går på batteri eller nåt...

Jag har hört talas om att det ska finnas en sorts flaskvärmare som inte går på el, utan på batteri eller på nåt annat vis... Nån som vet nåt?

• Svar på tråden Flaskvärmare för skötväskan?... som går på batteri eller nåt...
  • snigelina

Annars kanske du kan ha med en termos med varmt vatten?

• Peppri

Vi har en flaskvärmare med clicksystem eller vad det kallas. Funkar som såna där grejer som idrottade har för att kyla ner skador fast den blir varm istället. Någon slags vätska som reagerar och blir stelt och varmt. Tar visserligen 10-15 minuter att bli varmt, men ändå.

• fiamalm

Jag säger också termos med lagomt varmt vatten i...

• Peppri

Termos med kokvarmt vatten i funkar också bra, bara lite meckigare tycker vi för det blev fler grejer som tar mer plats. Men om man har en termos som man kan stoppa ner flaskan i så är det ju smidigt, men vi var tvungna att ha med någon behållare att ha upp vattnet i som flaskan gick ner i så det blev massor med grejer.

• imsel
    Peppri skrev 2008-09-01 11:32:55 följande:
    Termos med kokvarmt vatten i funkar också bra, bara lite meckigare tycker vi för det blev fler grejer som tar mer plats. Men om man har en termos som man kan stoppa ner flaskan i så är det ju smidigt, men vi var tvungna att ha med någon behållare att ha upp vattnet i som flaskan gick ner i så det blev massor med grejer.
    Så man ska stoppa ner flaskan i terosen?
    Är det inte lättare att blanda varma vattent från teromsen med kallt, och sen ha i pulver?
  • snigelina
    Fast tanken var ju att blanda till med det varma vattnet, inte att värma flaskan i det.
  • Nasse7

Vi köpte en liten termos som vi hade i ytterfacket på skötväskan, där hade i alla fall vår väska fack för att ha sådana saker och sedan hade vi en liten burk med pulver. På den andra sidan av väskan hade vi flaskan. Inga problem att blanda till och tog inte speciellt mycket plats heller.
    Varför krångla till saker i onödan?

• Peppri

Hehe, jag var så inne i att värma bröstmjölk för det är det vi har gjort...

Tjejtriss skrev 2008-09-01 11:35:46 följande:
    Fast tanken var ju att blanda till med det varma vattnet, inte att värma flaskan i det.
  • imsel
    Tjejtriss skrev 2008-09-01 11:35:46 följande:
    Fast hon skrev ju "Men om man har en termos som man kan stoppa ner flaskan i"...
  • snigelina
    Peppri skrev 2008-09-01 12:39:38 följande:
    Hehe, jag var så inne i att värma bröstmjölk för det är det vi har gjort...
    Jaha, då förstår jag
  • dweia
    I så fall är ju en sån här smidig: www.nappflaskor.se/2008/09/03/flaskvarmare-fran-fisher-price/ Funderar själv på att köpa en sån...
  • dweia
    Peppri skrev 2008-09-05 12:58:48 följande:
    Ja men den där är ju jättebra! Vet du vad den kostar?
    Jag var och kollade på den idag och jag tror det var 145:- eller nåt i den stilen. Så det var inte så farligt tyckte jag.
  • Peppri

Nä, det var inte dyrt. Kanske får bli en sån.

dweia skrev 2008-09-05 21:28:35 följande:
    Jag var och kollade på den idag och jag tror det var 145:- eller nåt i den stilen. Så det var inte så farligt tyckte jag.
Svar på tråden Flaskvärmare för skötväskan?... som går på batteri eller nåt...