• Anonym

Får du åka på kryssning utan din partner??

"Man vet ju vad som försiggår på de där kryssningarna"

Ja, sånt snack möts jag ofta av, ifrån min sambo när den klassiska ålandskryssningen kommer på tal.
    När vi träffades sa han at han aldrig skulle "släppa iväg" mig ensam på en sån, just för att "man vet ju vad som försiggår".
    Jag har åkt på kryssning MÅNGA gånger (inna jag träffade sambo), men har aldrig varit otrogen på en sån. Inte ens när jag var i ett förhållande där jag ständigt var otrogen. Inte ens då, använde jag ålandskryssningen som ett slags "otrohets-tillhåll".

Nu har vi varit ett par i 4 år och jag och en vänninna har bestämt oss för att åka. Vad säger sambon? Jo, det första han säger är drygt: "Jaha, skulle jag få åka för dig då??!!"
    Men det är väl klart! Om jag åker, ska väl han få åka? Men jag tycker det känns lite olustigt när allt han talar om är otrohetsfaktorn på "de där kryssningarna".

Vad har ni för inställning?
    Skulle eran partner "få" åka (utan protester ifrån er sida) eller anser ni oxå att det bara är en anledning för att kunna flörta och hoppa i säng med andra?
    Vad anser folk ni känner?

• Svar på tråden Får du åka på kryssning utan din partner??
  • Anonym

Varför ska han åka själv, jag kan väl åka med. Men varken min man eller jag är festa typen. Hade det varit en annan typ av resa typ semster till Thailand med vänner hade det varit en annan sak. Känns lite som som där kryssningarna är så kryssade och syftet är att dricka festa loss och göra lite bus. Kanske fel synsätt men nej jag hade nog inte tyckt det var ok i första anblicken.

• Clobberella

Vi litar på varandra, så JA, självklart får både jag och han åka på sånt om vi vill. Flirta kan man göra när och var som helst om man vill, det behöver man inte åka på kryssning för att göra.

• snapdragon

jag är inte min mans husdjur, han bestämmer inte vad jag får och inte får göra.

• Maria40

Klart han skulle få åka. Själv skulle jag inte ens komma på tanken att fråga "om lov" ifall jag vill åka.

Vill man vara otrogen så går det även utan kryssning.

• Lena

Han skulle få åka och titta på en porrfilmsinspelning om han ville det (det finns tydligen sådana semestrar) jag litar på honom. Det är att han är hemmifrån som spelar roll inte vart han ska. (han var förövrigt på kryssning stockholm-helsingfors i våras)

• Anonym

Nej hatar kryssningar. Han skulle inte få gå ut och festa ensam heller sånt gör vi tillsammans.

• Tina och Fredrik

Vi åker på kryssningar några ggr om året med våra kompisar, och sen åker vi tillsammans en gång varje sommar. Klart man måste lite på varann och få göra sina egna saker

• Miss Lau

Det är väl en självklarhet att man "får" åka? Ingen äger mig och jag äger inte min man.

Min man brukar åka med kompisar någon gång om året och det stör mig inte ett dugg.

• Waldo

Ja, jag behöver inte be min man om tillåtelse för att göra något.
    Jag är vuxen och har redan blivit uppfostrad en gång, min man är min partner och inte min mamma

• Olw

Ja klart att han skulle få åka,liksom jag hade fått.

Men jag tror inte någon av oss skulle vilja...
    Hade vi haft pengar/tid över så skulle vi priotitera familjen.

Svar på tråden Får du åka på kryssning utan din partner??