Skorv...
kan man göra något för att förebygga skorv??
sonen har inte fått det än men jag kanske kan göra något så det inte kommer eller kommer mindre...?
kan man göra något för att förebygga skorv??
sonen har inte fått det än men jag kanske kan göra något så det inte kommer eller kommer mindre...?
Hur får man bort det undrar jag då?
Vet inte hur man kan förebygga skorv, men vet ett sätt att få bort.
Massera in barnolja i hårbotten och låt vara kvar i många timmar. Kamma sedan bort med en kam. Oljan mjukar upp skorvet som sedan följer med kammen.
Efter det har jag badat lillen för att få bort oljan ut håret, han har en enorm kalufs :)
Lycka till!
KJG: Jag smörjde in hårbottnen med olja, lät det sitta i ett par timmar, sedan kammade jag loss det med en mjuk borste.
Första ggn följde nästan allt hår med
, men det tror jag berodde på att hon skulle tappa bebishåret i alla fall. Har gjort det en gång efteråt och än har hon hår
Annars finns det en salva på apoteket som jag inte minns namnet på som skall vara effektiv!
Jag smörjer in lilltjejens huvud med barnolja på kvällen och på morgonen tvättar jag bort oljan med lite tvål och sen borstar jag henne på huvudet. Skorven försvinner jätte lätt men det måste göras mer än en gång för skorven kommer tillbaka.
Lyvka till...
Det finns en salva för just barnskorv på apoteket som är KANON!!
Man smörjer in, låter sitta i ca 3 timmar och sen kammar man bort skorvet.
Jag minns bara inte vad den heter och hittar förståss inte den här hemma
Det ärn en vit tub, med grön text- salityl nånting. Mot mjölkskorv...
jag lovar, den är skitbra!!!
har hört att vaselin är jättebra om barnet inte har för långt hår. låt det verka några timmar och kamma bort med t ex en luskam. innan jag fick reda på detta har jag provat med babyolja + luskam, och det funkade fint!
Kallpressad olivolja är naturligt o bra eftersom det ska sitta ett par timmar o "verka".
Kram /Jessie