• Smilly

Dop när barnet är 7 mån??

Tycker ni att det är sent att döpa sitt barn när han/hon är ca 7 mån? Det vérkar som att vi måste vänta tills dess. Dopklänning kommer nog inte passa då han redan är väldigt stor. Vad kan man då ha för kläder på dopet? Vill göra det så enkelt som möjligt. Hur har ni gjort? Man kan väl ha fika/smörgåstårta i församlingshemmet?

• Svar på tråden Dop när barnet är 7 mån??
  • Mamalicious87

du väljer ju sj när ni kan döpa eller vill döpa er.son.. vi döpte vår son förra veckan.. precis dagen då han fyllde 11 månader.

vi hade dock en dopkläning med ljusblåa rosetter..
    men nnu e de valigt att pojkarna ska ha en liten smoking har jag hörs hehe söt.. men man väljer sj..

lycka till:D

• skorpiona

Klart man kan ha dop vid 7 månader! Själv döptes jag när jag var 2,5år!

Vill ni inte ha klänning (vilket man kan ha även om han är stor), så kan ni ju välja vit tröja/body och vita byxor, så är det ju "rätt" färg iaf! Tycker själv att det är fint...

Det vanligaste är nog att man har fika eller liknande i församlingshemmet eller lokal i kyrkan efter dop, vi valde dock att ha det i kvarterslokalen för att vara närmare hemma... Hade haft det hemma om vi orkat bära bord och stolar mellan lokal och hem! Smörgåstårta är ju smidigt om ni vill ha nåt matigt men ändå inte för "bökigt"... Vi bjöd på pastasallad..

• Clobberella

Jag tycker det är tidigt med dop innan barnet själv kan fatta det beslutet, så nej 7 mån är inte för gammalt!

• Kangkurr

Det går väldigt bra att döpa även vid 7 månader :) Fråga prästen om de har större dopklänningar att låna. Jag döpte mig som vuxen i en konfirmationsklänning.

• Smilly

Aha... då är vi inte helt sent ute altså.. :) Det får nog bli vita kläder av något slag. Tycker dopklänningarna passar bättre på en liten bebis...

Clobberella: Mmmm men det är ju en helt annan diskussion och eftersom vi väljer att döpa vårt barn i månad 7 kanske du anar att vi har en annan åsikt än du? :)

• Clobberella
    Smilly skrev 2008-08-31 17:13:39 följande:
    Clobberella: Mmmm men det är ju en helt annan diskussion och eftersom vi väljer att döpa vårt barn i månad 7 kanske du anar att vi har en annan åsikt än du? :)
    Japp, men min åsikt är fortfarande: nej det är inte ett dugg sent
Svar på tråden Dop när barnet är 7 mån??