• IKB

Är urinvägsinfektion farligt vid tidig graviditet?

• Svar på tråden Är urinvägsinfektion farligt vid tidig graviditet?
  • Fru annmi

Rekomenderar dig att ringa VårdC eller Bm imorron,UVI är aldrig bra

• Me o Mike

Nej det är inte bra i tidigt graviditet.. En vän hade mycket problem i början med det.. Dom sa då att vissa forskningar visat ökad risk för cp-skada hos barnet om mamman har mycket uvi i tidig graviditet.

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • anju79

Min graviditet "startade" med en UVI (visste ej att jag var gravid) och det var inga problem alls. Frågade t o m läkaren på MVC och han sa att det var ingen fara alls.

• Bennina 82

det kan vara farligt om det är en gbs bakterie, det kan sätta igång sdr o värkar (tidigt kan det leda till missfall) jag hade det i v 13. måste göra speciell odling för att hitta det. men fick penicillin så det gick bort.

• Michan26

UVi startade min förlossning i v 28, läkarna klarade av att hålla knyttet i magen till vecka 32...

• Bennina 82

men sen kom det tillbaks och uvi gjorde så mitt barn föddes i v 31.

• Chica73

Jag har uvi och den har orsakat blödningar. Kände inte att jag hade det utan åkte in pga av blödningarna... tydligen kan jag ha gått med den ett tag så visst kan det vara farligt när man är gravid...

• Solisrosis

nej, UVI är INTE farligt när man är gravid, det är faktiskt väldigt, väldigt vanligt.

men det är klart, går man med 10 st i början så är det en helt annan sak...

UVI och GBS är heller inte samma sak, GBS är en helt annan bakterie som kan komma åt fostret, inte UVI.

Svar på tråden Är urinvägsinfektion farligt vid tidig graviditet?