Vad kan jag ha drabbats av?? Yrsel, illamående, balanssvårigheter..
Igår när jag skulle jobba natt så kände jag mig lite yr och konstig men eftersom jag har anemi (blodbrist) så trodde jag att det berodde på detta.. Åt lite fil och flingor innan jag åkte vid 21-tiden till jobbet..
Körde med nedvevade rutor till jobbet för jag kände mig kallsvettig men kan känna så av min anemi ibland så jag tänkte att det går väl över?
När jag hade parkerat bilen och gick ut så höll jag nästan på att ramla pga att jag var så yr och helt plötsligt började jag "ulka" dvs må illa men jag kräktes inte..
När jag kom upp på avdelningen kände jag mig helt snurrig och fortfarande kallsvettig och tyckte att det var konstigt att det inte gick över..
När jag skulle börja ta rapport (jobbar inom vården) så höll jag på att svimma och fick sätta mig på golvet och sa till mina kollegor att jag måste åka hem..Men jag kände att jag inte skulle kunna köra själv så jag försökte få tag på min man..
När jag satt där så kom en vänlig själ med en kudde och sa att jag skulle lägga mig ner.. Då blev det ÄNNU värre och jag började "spy" men det kom inte kräks utan bara saliv.. Det enda som gjorde att jag kände mig "bättre" var när jag satt upp med slutna ögon vid ett öppet fönster. Så fort jag försökte lägga mig så mådde jag såååååååååå illa och hela rummet gick runt, runt i en VÄLDIG fart! Jätteobehagligt!
Till slut hemma så var jag hungrig! Ville ha 2 knäckebröd med smör (vilket min man tyckte var märkligt!) och jag satt i sängen och åt dessa med slutna ögon och mådde inte illa. Efter kanske ca 30-40 min kunde jag till slut lägga mig ner utan att "ulka" och somnade till slut..
Vid kl 03.00 var jag "ok" och var uppe och åt igen och somnade om..Och så har det varit under hela dagen igen.. Jag har varit ok men väldigt "tagen" och trött.
VAD kan detta ha varit?? Någon som upplevt liknande? En kollega tog BT/Hb och puls innan jag gick hem och de låg såhär:
Blodtryck var på 120/60
Hb 115
Puls 68
Detta var jätteobehagligt och jag tror inte att jag har känt mig så "ynklig" som jag gjorde igår någon gång.. I alla fall inte på väldigt länge..