• Madde 85

hur blir vi av med spindlarna???

Vi har under den senaste veckan haft besök av avloppsspindlar i både badrummet och tvättstugan..vi misstänker att dom tar sig in genom golvbrunnen.
    Dom är ganska stora och grova och jag är verkligen livrädd för dom!
    Vi har gjort rent väldigt noga, hällt i klorin i golvbrunnarna och så har vi fått tips om att dom inte gillar Hjorthornsalt så det har vi också strött ut...men dom dyker upp iaf.
    Finns det inte någon där ute som har något tips på hur vi ska hålla spindlarna borta?

ღ .?:*:?.Lukas 1/8-06 ♥ Alexander 12/4-08.?:¨*:?. ღ
  • Svar på tråden hur blir vi av med spindlarna???
  • Olw

Jag puffar för jag vill oxå veta!

Hade en riktigt stor i vardagsrummet härom kvällen,,fy farao.
    Varför kallas de avloppsspindlar? har jag aldrig hört.

• LinBer

Spruta med radar. Det gillar dom jäklarna inte. Dom som finns där dör på studs och inga andra dyker upp på en månad.

• Madde 85

någon?snälla..

• Madde 85
    LinBer skrev 2008-08-31 19:07:31 följande:
    Spruta med radar. Det gillar dom jäklarna inte. Dom som finns där dör på studs och inga andra dyker upp på en månad.
    ska jag bara spruta vid glovbrunnen eller överallt?
  • LinBer

Spruta ner i brunnen och runtomkring. Tänk bara på att inte vistas i badrummet eller tvättstugan på en stund efter du har sprutat där.

• Meria

Jag kallar dem bara husspindlar. Vidriga bestar som börjar komma in nu när hösten kommit ute. Ska genast köpa radar *suger åt mig alla tips*

♥ Loke -06 & Lillebror v.26 ♥
  • NoMatter

Var glad för spindlarna, det sägs att dom bara kommer till friska hus.

Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Nufsan

Man kan få hjälp av Anticimex... Jag är också livrädd för dem. Dock säger Anticimex att spindlar är bra och tyder på friska hus???? Men det skiter jag då i för jag vill inte ha dom i min närhet Skrikandes

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Meria

Var jätteglad över friska hus-grejen. Tills man hörde tvärtom, att de kommer till hus med fuktproblem också. Jag tror de bara kommer för de är gjorda av ren ondska. Men det är jag det

♥ Loke -06 & Lillebror v.26 ♥
  • LinBer

Vi hade samma problem på vår balkong. Massor med stora äckliga spindlar som dessutom lyckades ta sig in. Skaffade radar och sprutade rejält. Såg inte till nåt kryp alls där på minst en månad.

Svar på tråden hur blir vi av med spindlarna???