• Its only me

Flerbarnstillägg vid 6 barn??

Jag och en kompis satt o diskuterade vad man skulle få i flerbarnstillägg om man har 6 barn eller flera, men vi hittar inga direkta uppgifer på FK´s sida (finns bara uppgifter till fyra barn o jag bli inte klok på hur man ska räkna ut flerbarnstillägget på flera barn).

Så nu undrar jag om det finns nån av er flerbarnsföräldrar som vet o har lust att berätta hur mycket man får varje månad?? *nyfiken*

• Svar på tråden Flerbarnstillägg vid 6 barn??
  • Sencha

Har inte själv så många. Men eftersom vi nyss fick papper om barnbidrag för vårt andra barn, så kan jag citera från FK:s papper:

"Flerbarnstillägget är 100 kronor i månaden för det andra barnet, 354 kronor för det tredje, 860 kronor för det fjärde och 1050 kronor för det femte och varje ytterligare barn."
    Son född 2004; son född 2008
  • Its only me

Ojj det blir ju ett rätt rejält barnbidrag per månad det .
    Stort tack för hjälpen!!!

• SeTa
    skorpiona skrev 2008-08-31 20:52:18 följande:
    Då borde det bli 3414kr för 6 barn...
    Sen kommer ju barnbidraget på det!
    Så 6300 plus 3414 =9714.
    WOW! Undra om det stämmer?
  • skorpiona
    SeTa skrev 2008-08-31 21:00:39 följande:
    Sen kommer ju barnbidraget på det!Så 6300 plus 3414 =9714.WOW! Undra om det stämmer?
    Jo, det är klart! Men frågan var ju hur stort flerbarnstillägget blir... Barnbidraget är ju alltid 1050kr per barn. Och 9714kr behövs nog om man har 6 ungar!
  • SeTa
    skorpiona skrev 2008-08-31 21:04:26 följande:
    Jo, det är klart! Men frågan var ju hur stort flerbarnstillägget blir... Barnbidraget är ju alltid 1050kr per barn. Och 9714kr behövs nog om man har 6 ungar!
    Men ändå! det är ju fantastiskt att staten betalar så mycket!
    Det blir ju en hel månadsinkomst extra ju.
  • skorpiona
    SeTa skrev 2008-08-31 21:06:32 följande:
    Men ändå! det är ju fantastiskt att staten betalar så mycket!Det blir ju en hel månadsinkomst extra ju.
    Ja, det är ju inte helt fel direkt! Men här kommer vi nog nöja oss med 4 typ...
  • LillaEllan

jobbigt sen när det bir äldre och man inte får flerbarnstilläget längre vad lite pengar man skulle få då baren får studiebidrag och flerbarnstilläget minskar

• SeTa
    skorpiona skrev 2008-08-31 21:09:31 följande:
    Ja, det är ju inte helt fel direkt! Men här kommer vi nog nöja oss med 4 typ...
    Här med, tror jag. Var man än stoppar så är det ju en förlustaffär.
  • Its only me

SeTa skrev 2008-08-31 21:06:32 följande:

Men ändå! det är ju fantastiskt att staten betalar så mycket!Det blir ju en hel månadsinkomst extra ju.
    Haha, jo barnbidraget skulle täcka hyran iaf .
  • Esterella

Jag har 6 barn och får så mycket varje månad. + 3522.- i underhåll för mina 3 äldsta.
    Men att ha barn kostar ju också har matkonto på ca 7-8000.- och så vart vi tvugna att köpa större bil.

• Fembarnsmorsan

När jag och exet bodde ihop hade vi sju barn tillsammans:-Ohans,mina o vårt Vi hade då strax över tiotusen i barnbidrag+flerbarnstillägg.

Idag är första dagen i resten av ditt liv...
  • Dumheter

Hur vore det om folk lät bli att skaffa fler barn än de har råd att ta hand om?

Svar på tråden Flerbarnstillägg vid 6 barn??