• lotten77

till London med 8 månaders, tips på bra hotell

Hejsan!

Ska åka till London i slutet av oktober, har varit där förr men inte med barn. Det kan ju vara lite tricky att hitta ett bra och prisvärt hotell i London så jag undrar om nån har nåt bra tips.

Min tjej kommer att vara 8 månader och vi vill ha ett hotell som känns rent och fräsch, ligger i zon ett eller två och nära en tunnelbanestation sedan ska det inte vara för dyrt heller.

Känns detta som en rimlig sak att hitta i London? Har du några tips?

Jag har ju aldrig rest med barn innan, hur brukar ni göra med mat? De små ska ju äta ganska ofta och när man är i storstad är det ju inte som att vara i solen där man ofta har nära till hotellrum där man kanske kan fixa med mat.

Alla tips välkomnas?

• Svar på tråden till London med 8 månaders, tips på bra hotell
  • Pshevil

Vi brukar bo på Royal National, det ligger nära British Museum vid Russell Square. Det är enkelt, men rent. Tar ca 10-15 min att gå ned till Oxford Street så man slipper tunnelbanan. Vattenkokare på rummet.
    Kostar ca 1200 kr per rum inkl frukost har jag för mig.
    Går att boka via deras hemsida: www.imperialhotels.co.uk/default.aspx

• Pshevil

Om ni är runt Oxford Street är det nära ned till till Haleys leksaksaffär på Regent Street. Där finns det ett café på översta våningen med mikro till barnmat. Annars kan man nog få de flesta ställen att värma barnmaten.

• hymafr

De flesta hotell i Bayswater med 3 eller fler "stjärnor" tycker jag är ok. Toppen att bo nära Hyde Park och inte för långt att promenera in till Oxford Street eller tom Leicester Square. Har jag gjort många gånger när dottern fortfarande satt i vagn.
    Ta med flaskvärmare hemifrån eller köp en på Mothercare.

• Lilla EF

Jag skulle inte bo på Royal National med barn! Jättebra läge, ja, men de gånger jag har varit där har inte städningen varit bra alls. Kanske har haft otur men vill bara skriva och upplysa om det.

Hur mycket kan du tänka dig att betala för hotell?

När vi var till London med vår dotter som då var 7 månader hade jag med burkmat som gick att äta kall, en hel del färdig gröt, och fruktpuré. Blev kanske inte världens bästa mat alla dagar men hon var ju mätt i alla fall. Tyckte inte det gjorde så mycket de få dagar vi var där. Ammade dessutom så det fanns alltid att ta till! =)

• Pshevil

Hm, har aldrig varit med om att det varit smutsigt på Royal National och vi har bott där många gånger. Tyckte det funkade bra att bo där med barn också. Men vi kanske har haft tur.

• Lilla EF

Pshevil:
    Ja, eller vi extrem otur! =)
    Två av tre gånger vi bott där har det varit dåligt städat varar en gång med gammal mat i byrålådorna och väldigt äckligt badrum!
    Annars tycker jag väldigt mycket om läget och frukosten är ok för priset man betalar.
    Kan tänka mig att bo där igen när vår dotter har blivit lite större och inte är så mycket med "ansiktet nära golvet" och ska smaka på allt hon hittar på golvet.

• Pshevil

Lilla EF skrev 2008-09-02 10:22:51 följande:

Pshevil:Ja, eller vi extrem otur! =)Två av tre gånger vi bott där har det varit dåligt städat varar en gång med gammal mat i byrålådorna och väldigt äckligt badrum!Annars tycker jag väldigt mycket om läget och frukosten är ok för priset man betalar.Kan tänka mig att bo där igen när vår dotter har blivit lite större och inte är så mycket med "ansiktet nära golvet" och ska smaka på allt hon hittar på golvet.
    Bläk, det låter inget vidare! Heltäckningsmattor öht är ju ingen höjdare, men det är väl svårt att hitta hotell med något annat i London
  • lotten77

tack för all hjälp och tips, tar gärna emot fler!

Vi hade väll tänkt oss runt en tusenlapp ungerfär. Alltså i den prisklass som National är.

Det är verkligen svårt att hitta ok hotell i London till Ok priser. Tror jag ska ta och flytta dig och ha ett ok hotell med ok priserm måste ju vara världens affärsidé : )

De kan ju iallafall städa ok tycker man : )

• Lilla EF

Pshevil:
    Ha, ha, ja det är ju det! Man får vara glad att de inte har heltäckningsmatta på toaletten på hotellen i alla fall!

lotten77:
    Jag hittade en bra sida när jag var ute och sökte på hotell senast och inte visste varken ut eller in, tripadvisor.com, där har en massa människor skrivit vad de tyckt om hotellen och betygsatt från ett till fem. Bara att skriva in namnet på hotellet så kommer recensionerna fram.
    Man får ju ta det med en nypa salt, annars är det nog svårt att hitta ett hotell över huvud taget, men intressant att se hur många ettor respektive femmor ett hotell får tyckte jag.

Lycka till!

• Billabong

Hoppas att det är ok att jag ställer en följdfråga och pushar för tråden, TS?

Ska också till London (med en 1-åring) och är ute efter ett (billigt) boende, gärna som är lätt att ta sig till från Gatwick. Jag har uppfattat det som att Victoria-området vore bra för den skull... Så; tacksam för era bra tips!

Svar på tråden till London med 8 månaders, tips på bra hotell