• Anonym (?!!!)

Hjälp!! han sitter häktad.. vad kommer att hända?

Pojkvännen och pappan till mitt barn sitter häktas.
    Han vart anhållen i tisdags o vart häktad igår.

Jag förstår inte ett dugg nu.

Hur länge får han sitta häktad och vad hände?
    Han har restriktioner nu, men nån sa att man kana nsäka om besök hos åklagaren.

Någon som vet nåt om detta?

Tack!

• Svar på tråden Hjälp!! han sitter häktad.. vad kommer att hända?
  • MeNoLike

Du kan skicka in till åklaren att ansöka om att häls apå honom.
    Man kan sitta häktad fram till rättegång om det vill sig illa men oftast upp till 3 veckor.
    Beror lite på vad det är för straff.

(Jag frågade min sambo, han är häktesvakt)

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Anonym (mamma)

Beror ju lite på vad han är häktad för, om brottet är allvarligt och vilka följder brottet kan få...

Är det allvarligt så kan han sitta häktat fram till rättegången.

• catta78

Har han restriktioner så kan du ringa förhörsledarn om besök, vi fick första besöket efter 5veckor, men han fick lov att ringa några gånger under tiden.

• Anonym (?!!!)

Vaaaa, så lång tid... 5 veckor.. herrugud..

Ja men MeNoLike, kan du fråga han ifall man sitter häktad för att vara misstänkt till rån hur det brukar se ut.. ungefärligt..
    Hur länge man nrukar få sitta då?

Men nån som vet hur lång tid det tar till rättegång ifall det skulle bli det?

• catta78

Omhäktning sker varannan vecka finns det tillräckliga bevis blir han omhäktad, vill inte verka negativ men vi fick vänta ett halvår på rättegång o han satt häktad under tiden så man får väl bara hoppas att det inte e en så stor utredning som ska göras då kanske det inte tar så lång tid, har ni tur kan den ju starta inom nån månad eller ännu kortare.

• Anonym (sorry)

Om han är misstänkt för rån ser det inte så bra ut... Polisutredningarna kan ta ganska lång tid vid sådana brott och det är inte troligt att han släpps innan rättegång om misstankarna kvarstår. Se till att du etablerar en god kontakt med hans advokat. Det är bästa vägen att få råd och information. Lycka till!

• Anonym (?!!!)

Alltså ja pratade me advokaten och det enda han sa atthan va misstänkt för rån...mer vet ja lixom inte..

Men har dom inge överseende över att man har barn?

Ojj så länge fyy f*****n..

• snapdragon

överseende?
    hur menar du?

Anonym (?!!!) skrev 2008-08-31 23:16:38 följande:

Alltså ja pratade me advokaten och det enda han sa atthan va misstänkt för rån...mer vet ja lixom inte..Men har dom inge överseende över att man har barn?Ojj så länge fyy f*****n..
  • Anonym (sorry)

Överseende kan de möjligtvis vara på det sättet att du och barnet kanske får träffa honom även om han sitter på restriktioner. Annars är det ganska sällan man får ta emot besök under sådana förhållanden.

• catta78

Inte direkt när det gäller fortsatt häktning, men tyckte de tog "lite" hänsyn till barnen när det gällde telesamtal o besök.
    Advokaten får ju inte lov att berätta ngt , men han kan säkert ge dig en vink om hur illa eller inte illa! det ser ut.
    Vet du inget om vad som hänt ingen kompis till han eller så som kan berätta ngt så du inte går helt i ovisshet? det e ju nästan det jobbigaste, hoppas verkligen det löser sig.

• Anonym (?!!!)

Jaa alltså tänker dom inte på att han har barn, så man klan få träffa så snabbt som möjligt?

• Anonym (?!!!)

Jaa precis, jag hoppas vi får träffa ahn fasten restriktionerna.. Advokaten skulle fixa allt i morgon.

Jo jag har hört en del av några, men har endå inte fått svar på det ja behöver ha svar på så jag kan få veta hur illa allt e..

Jag hoppas ja får träffa han nästa vecka iaf... men lär ju säkert inte bli så för det..

• Anonym (bluff)

Ang. att de inte skulle tänka på att han har barn:

Borde din pojkvän inte tänkt på att han har barn istället?

Förstår att det måste vara en jobbig sits för er. Hoppas att allt löser sig till slut!

• Anonym (?!!!)

Joo självklart... tycker jag också.. är så j*vla förbannad och besviken på han!

Men det är inte för hans skull utan mest för vårt barn skull..

Svar på tråden Hjälp!! han sitter häktad.. vad kommer att hända?