• rosendal

Nån mer än jag som inte kan sova, superförkyld...?

Fler som har svårt att sova för att ni är så förkylda?
    Nån som har nåt tips vad man kan göra mot hosta och väldigt onda bihålor? Håller på att bli tokig...
    Dessutom hugger det långt ner i magen varje gång jag reser mig funderar på om det kan vara så att bebisen håller på att fixera sig kanske (är i v.35) den har ju legat med huvudet ner dom senaste veckorna.

• Svar på tråden Nån mer än jag som inte kan sova, superförkyld...?
  • LjubaviMoja

Jodå här är en till som är förkyld kan knappt andas. Men gravid är jag inte längre som tur är hehe födde min lilla son för snart en månad sedan och nu sover han och pappa önskar bara att jag oxå hade kunnat.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • rosendal

Skönt för dig att du inte är gravid längre iallafall.
    Själv tror jag att jag håller på att bli knäpp har så ont i bihålorna....

• Smulan74

Här är en till som inte kan sova, men inte pga förkylning utan för en tandvärk från helvetet Har bitit sönder en tand men är förlamande hysteriskt rädd för tandläkaren så jag har inte lyckats ta mig dit än, suck. Antar att jag lär ringa i morrn och få en tid, men vet inte om det hjälper då jag måste sövas för att få tanden fixad lr ta en sån där lugnande sup. Tror jue inte att nåt av alternativen är så lyckad när man är gravid.

Pojkar -94, -96, -98, Flicka -04 Gravid v18
  • rosendal
    Smulan74 skrev 2008-09-01 03:25:05 följande:
    Här är en till som inte kan sova, men inte pga förkylning utan för en tandvärk från helvetet Har bitit sönder en tand men är förlamande hysteriskt rädd för tandläkaren så jag har inte lyckats ta mig dit än, suck. Antar att jag lär ringa i morrn och få en tid, men vet inte om det hjälper då jag måste sövas för att få tanden fixad lr ta en sån där lugnande sup. Tror jue inte att nåt av alternativen är så lyckad när man är gravid.
    Stackars dig... Jag avskyr också tandläkaren.
    Vad natten går långsamt när man inte kan sova... Jag sov mellan 22.30-23.30 sen dess har jag inte sovit en blund.
    Knaprar alvedon och missbrukar nässprej men vet inte om det är så bra när man är gravid... Men vad gör man?
  • Smulan74

Näe det riktigt suger att inte kunna sova. Har slut på alvedon som för övrigt inte funkar iaf, och de värktabletter jag har hemma får man inte äta när man är gravid, suck.
    Mitt senaste besök hos tandis var ingen hit, då de gav mig 11!!! bedövningssprutor och den sista träffade käknerven som låste hela apparaturen. Slutade med att jag gick därifrån som ett dreglande monster i ogjort ärende, kunde inte gapa på 8 dagar och de första dagarna fick jag äta flytande och dricka kaffe med sugrör muhahaha. Efter det fick jag löfte om sövning vid nästa besök då min tandläkarskräck sitter så djupt att det finns inget annat alternativ.

Hoppas verkligen du får några timmars sömn iaf, det är jobbigt nog att vara förkyld i vanliga fall, men när man är gravid är sömnen sååå viktig. Eller ja, tycker jag iaf. Har fortfarande kvar den där tröttheten man har i början, ler.

Pojkar -94, -96, -98, Flicka -04 Gravid v18
Svar på tråden Nån mer än jag som inte kan sova, superförkyld...?